🎃 31 🎃

2.2K 187 5
                                    

author pov

"cepatlah"

"Hyung, ppalliyo!"

"YAH PPALLIYO!"

"DIAMLAH!" Jimin mengetuk kepala Jungkook.

auch.

apa dorang berdua buat?

dorang berdua nak tangkap arnab, tapi tulah tak dapat-dapat dari tadi.

"aduh dia larilah! tak payah tangkap ah gini" nampak Jimin sudah putus asa.

Jungkook mencebik sedih. "paiti hyung tak nak tangkapkan arnab tu untuk aku." kata Jungkook sengaja mengendurkan suaranya supaya kedengaran sayu gitchu.

eleh.

"HALAH HALAH JANGANLAH GINI JUNGKOOKIE KUUUU"

"hmm tak apalah, aku minta tolong dekat Tae-"

"ANDWAEYO!" Jimin memeluk tubuh Jungkook sampai terjatuh atas tanah.

"APAKAH!" Jungkook terkejut akan kelakuan Jimin.

"ANDWAE ANDWAE ANDWAE"

"halah gurau je. umm tak payahlah ambil arnab tu."

"HAAA KAN BAGUS KALAU KAU CAKAP AWAL-AWAL MACAM TU, TAK ADALAH AKU DOK KEJO KEJO ARNAB TU"

"hehehe mianhae, hyung."

yang sebenar-benarnya, Jungkook ternampak arnab dibelakang tong sampah. sebab tu lorong haa thts why have a trash LOL. lepastu disebabkan dia geli tengok ulat yang dah serupa benang kat tepi-tepi tong sampah tu, jadi dia suruh Jimin tangkapkan.

tapi hampeh tak dapat( ̄∀ ̄)

(・∀・)

tiba-tiba mata Jimin tertancap pada salah satu kedai kecil yang berada ditepi jalan, ramai orang kerumun. dia pun rasa musykil awat ramai sangat orang pergi kedai tu, kaki ketotnya melangkah melihat lebih dekat kedai itu.

RAMAI WOO ORANG SAMPAI TAK NAMPAK RUPA KEDAI KECIL TU LAGUMANA.

"pebende tu?" monolog Jimin.

Jungkook baru tersedar akan hyungnya yang tidak lagi berada disisi, dia ternampak Jimin dok berdiri sambil perhati sebuah kedai kecil yang dikerumuni manusia.

"wae?" tanya Jungkook.

"kau nampak tak kedai tu? apak ramai pelanggan. cenggini ha." Jimin menepuk-nepuk belakang tangannya. konon berlapislah( ̄∀ ̄)

"eh... ha'ah lah. jual apa je kedai tu?"

"umm entah. aku rasa makanan sebab hidung comel aku ni terhidu bau makanan"

"eee.. jinjja? hmmm ha'ah lah. HUAA HYUNG! AKU LAPAR!"

"fikir kau sorang je lapar? aku pun lapar. tapi diam-diam sudahlah."

Jimin dan Jungkook terdiam, perut dah berkeroncong dah. apa nak buat?

mereka berdua langsung tak terfikir untuk datang kerumah Aera(゜▽゜;)

"hyung.... lapar..." Jungkook dah buat muka '(;'ຶДຶ ')'

"rasa macam nak makan orang je..." sambungnya.

"kau makan orang, aku tampo kau. sabarlah aduhh."

"acanne nak sabar? lapar ni..."

"nak cendol?"

"TAK NAK CENDOL, NAK NASI LAH BODOH HUAAAA AKU NAK NASI. TAK FAHAM BAHASA KE?! JANGAN NAK BUAT LAWAK BODOH TU TAK KAT SINI, KANG AKU MAKAN KAU HAA"

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now