🎃 1 🎃

7.6K 409 62
                                    

Aera pov

"weh"

"hmm" aku hanya menjawab dengan gumaman.

"bila kau nak menulis lagi? fans kau dah bising woi" tanya Hyerin sambil mengigit coklatnya.

"hukhuk..." aku meletakkan kepala kat atas meja. "aku kekeringan idea weh.... kau senang ah, novel cintan cintun..."

"KAU SALAH! kau fikir senang ke nak tulis novel cinta? kau punya tu bagi aku, lagi senang haa novel horror"

aku diam sejenak. "macam mana nak dapatkan idea?"

"entahlah. idea aku dengan kau lain weh, aku cinta, kau hantu. mana sesuai beb. kalau hanu bercinta takpe la jugak."

"hmmmm hukhukkkk! Hyerin!! tolonglah aku woi!" tangan Hyerin ditarik-tarik oleh aku, sambil buat muka minta kaki.

"yah! aku tak tahu!" Hyerin menepis tangan aku.

auch paiti anda. sungguh terluka hati kecil ini.

"hmmm HA! AKU DAH TAHU AKU DAH TAHU AKU DAH TAHU"

"KAU NI NAPE HUH? APA YANG KAU DAH TAHU?"

"AKU DAH TAHU MACAM MANA NAK DAPATKAN IDEA. heheheheh" aku tersenyum jahat.

"woi woi, kau nak culik penulis novel horror yang terkenal ke woi? janganlah wat gitu masuk penjara mampos-"

"HOI" aku menunjal dahi Hyerin. "aku masih waraslah! i will never do that."

"ouh. nasib baik hehe jadi apa?"

"aku akan pergi ke kampung yang terpencil! muehehehehe untuk mendapatkan idea yang segar bugar, aku akan cari cerita yang misteri-misteri kat sana~" aku tersenyum jahat lagi.

sambil tangan dedua dicantumkan dan digosok gosok antara satu sama lain.

"w-what?! kau berani ke woi?"

"berani tak berani hehe aku kan tak kesah kalau jadi apa-apa pun~"

"yah Aera, kau ni muda lagi, bahaya siot"

"diam. aku tahulah nak buat apa, ESOK AKU AKAN GERAKK WOHOOO MUEHEHEHEHEHE"

"suka hati kaulah, Aera. jadi pape mak tak tanggung."

"sape anak ko?"

*
*
*

"hati-hati tau weh, jangan lupa aku kat sini. ni berapa lama kau pergi?"

"tak tahu lagi, tengoklah. boek weh, kau jaga diri tau kat sini. bye mwah cayang kau, Hyerin gila."

"ok bye mwah cayang kau juga, Aera. gila gila ni la yang kau sayang selama ni hik."

"HAHHAHAHA eleh tak payah nak drama sangat la, aku lempang sekali baru tahu."

aku pergi kearah kereta dan mulakan pemanduan yang berhemah.

karang terlanggo anak orang naya aku.

"hmm ada ke kampung yang terpencil kat seoul ni?" aku membebel seorang diri.

aku memberhentikan kereta di bustop kemudian keluarkan telefon.

tekan google.

kemudian cari kampung terpencil.

aku ternampak satu artikel, lalu aku menekannya.

sebuah kampung misteri di Daejeon, VP village.

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now