🎃 18 🎃

2.4K 201 36
                                    

author pov

Yoongi toleh kiri kanan, line clear!

dia pergi ke sebatang pohon yang besar dan dia mencari-cari sesuatu dibatang pohon tu.

"mana eh" monolognya.

"ah ini dia"

akhirnya dia jumpa sesuatu yang dia cari.

ukiran nama yang Aera buat, entah mimpi apa tiba-tiba dia nak tengok balik benda tu.

Jin yang baik hihi

Namjoon yang kacak

Hoseok yang MISTERIHH~

Taehyung yang comel

Jimin yang byun dan chubby hihihi

Jungkook yang pemalu

Yoongi yang emotionless

AERA YANG GEDIK.

biar pun ukiran Aera dah serupa cacing kerawit, tapi Yoongi tetap faham.

"emotionless? apa tu?" Yoongi menggaru kepalanya.

tiba-tiba terukir senyuman tipis dibibirnya.

heee senyum ya, bang.

*
*
*

Aera pov

aku keluar dari bilik mandi, aku sudah mandi taktuntuang taktuntuang eh jap lagu tu dah tak femes HAHA.

tapi masa aku buang air kecil tu, rasa sakit-sakit gitu. kemudian keluar darah.

hmm risau pula.

lepastu pinggang tiba-tiba rasa sakit.

SIYES MERISAUKAN.

KENA PERGI PERIKSA NI.

*
*
*

"awak sering buang air kecil?"

aku angguk.

tengah jumpa doktor ni.

"darah dalam air kencing?"

aku angguk.

"sakit di bahagian belakang atau sisi pinggang?"

aku angguk. banyak betul soalan.

"kehilangan berat badan?"

aku angguk. "ada. sekali turun 4kg"

"saya harap awak kuat mendengar ini, sebenarnya awak menghidap.... kanser buah pinggang."

"HUH?!" mata aku membuntang tidak percaya.

"m-macam boleh? saya tak rasa apa-apa pun sebelum ni! biar betul, uisa?!"

"ya betul. mungkin pada awal, awak ta rasa apa-apa. tapi bila dah lama, awak akan rasa sakitnya." doktor dihadapan aku pandang aku sayu.

aku menekup mulut, cuba untuk menahan tangisan.

"umm sebelum ni, awak ada rasa sakit yang ngilu-ngilu tak kat pinggang?"

"ada."

"teruk tak rasanya?"

"teruk juga, kadang-kadang tu sampai rasa macam kena sengat lebah sakitnya."

"ah.. begini, cik Aera. sebenarnya kanser awak ni dah pun sampai tahap.... 4."

*
*
*

7 vampire  S1 + S2 ➳ BTS (end)Where stories live. Discover now