Manon
Twee dagen later is het tijd voor mijn examenuitslag. Ik rol me op mijn rug in bed en sluit mijn ogen. Het bal was perfect, kon niet beter gaan. Na de kus hebben we nog uren gedanst en rond twee uur 's nachts heeft hij me naar huis gebracht. Voor de deur heeft hij me nog een afscheidskus gegeven en gisterochtend had ik al een smsje van hem. Natuurlijk heb ik ook mijn twee vriendinnen uitgebreid verslag moeten doen en zij sprongen een gat in de lucht.
Ik heb Aiden ook het één en ander moeten uitleggen en verbazend genoeg is hij blij voor me. Ik had me erop voorbereid dat hij Luka zou opzoeken. Misschien ziet hij in dat Luka echt anders is. Een gelukzalig gevoel overvalt me en ik spreid mijn armen.
Momenteel kan mijn leven er niet rooskleuriger uitzien. Mijn ex heeft zijn verdiende loon gekregen, Luka heeft me gekust en als alles goed gaat krijg ik over een paar uur te horen dat al mijn examens goed verlopen zijn.
Na een tiental minuten gooi ik de deken van me af, iets waar ik meteen spijt van heb. De kou is het enigste nadeel aan de winter. Het voelt alsof we op de Noordpool leven. Brommend slof ik de gang op naar de badkamer, die nog niet ingenomen is. Als ik me niet vergis is mijn broer op sollicitatiegesprek voor een vakantiejob, wat mij uitgebreid de tijd geeft om me klaar te maken.
Ik draai de warme kraan open en gooi mijn pyjama op een propje. Het elastiekje gaat uit mijn haar en rillend van de kou stap ik onder de hete stralen water. Terwijl ik een kerstliedje zing zeep ik me in en was ik mijn haar. Mijn benen zijn nog glad en ik glimlach tevreden.
Eenmaal uit de douche trek ik meteen mijn badjas aan en begin ik aan de verzorging van mijn haar en gezicht. Ik haal de laatste restjes make-up weg, smeer een hydraterende dagcrème op en doe wat balsem aan mijn lippen. Met de borstel verwijder ik alle knopen uit mijn haar en aan de punten smeer ik arganolie. Beneden hoor ik de deur in het slot vallen en als ik de gang op loop, komt Aiden ook boven.
"Hoe ging het?", vraag ik met oprechte interesse.
"Ik mag maandag beginnen.", grijnst hij zelfvoldaan en hij gaat naar zijn kamer.
Ik grinnik en op mijn kamer kleed ik me aan. Onderweg naar beneden hang ik mijn badjas terug en onder aan de trap staat Tygo me op te wachten, met zijn voorpoten op de eerste traptrede.
"Goedemorgen vriendje.", glimlach ik en ik geef hem een aai over zijn kop.
Hij volgt me naar de keuken en terwijl ik koffie zet, blijft hij me afwachtend aankijken.
"Wil jij wat lekkers?"
Zijn kwispelende staart geeft me de bevestiging en nadat ik hem een trucje heb laten doen, krijgt hij zijn botje. Hij rent meteen naar zijn mand en begint op zijn snoepje te knabbelen.
Ondertussen is mijn koffie klaar en nadat ik een broodje gesmeerd heb, zet ik me aan de keukentafel. Terwijl ik mijn sociale media check eet ik mijn ontbijt op en tegen de tijd dat ik aan het afruimen ben, is mijn moeder al thuis.
"Goedemiddag lieverd, lekker geslapen?"
"Ja hoor.", zeg ik en ze drukt een kus op mijn wang.
"Zullen we vanavond iets gaan eten als we om jullie rapporten gegaan zijn?"
"Frieten!", klinkt er opeens vanuit de deuropening en Aiden kijkt ons met grote ogen aan.
"Als er ook maar één iets over eten gezegd wordt, ben je er altijd meteen.", grom ik waardoor hij me verontwaardigt aankijkt.
"Ik wil pasta.", zeg ik resoluut en ik sla mijn armen over elkaar.
"Jullie zullen overeen moeten komen.", zegt mijn moeder vooraleer ze zich op de bank neerzet.
JE LEEST
Broken
RomanceHij en ik. We leken voor elkaar gemaakt te zijn. Althans, dat dacht ik toch. Alles bleek één grote leugen te zijn. Een spel. Een weddenschap. Ik ben Manon. Welkom in mijn leven. -Alle rechten voorbehouden. Niks mag zonder mijn toestemming gekopieerd...