V minulosti:
„Otevřely se dveře a dovnitř vešel Caius.
„Co se tu zase děje," řekne rozespale Caius a zívne.
„Co tu klečíš jak u smrtelné postele," uchechtne se a podívá se na mě. Mlsně se olízne.
„Tvá matka umírá," řeknu a zamračím se.
„Každý má svou svíčku, která jednou dohoří," řekne a odejde do kuchyně, kde si bere talíř a jde snídat. Marcus se zvedne s napřaženou rukou s jasným umyslem mu rozbít ústa. Ale já ho zachytím.
„Potřebuje tě," zašeptám a podívám se na Kristýnu, která usnula. Marcus si sedne na židličku vedle její postele a drží ji za ruku.
„Má bolesti. Nemáte makovici? " zeptám se Marcuse.
„ Měla by být ve spíži, ale na co ji potřebujete, slečno," zeptá se.
„ Jmenuji se Abi a udělám ji odvar," řeknu a odběhnu do spíže. Najdu pár makovic a začnu dělat podle paměti odvar. Pamatuji si, jak si ho dělala babička Swanová, když jí něco bolelo.
Vrátila jsem se během chvíle a jemným pohybem zatřepala s Kristýnou a přiložila ji k ústům misku s odvarem.
„ Pij bude ti lépe," řeknu a nadzvednu jí hlavu, aby se jí lépe pilo. Po chvilce zase usnula.
„ Co je jí?" zeptá se mě Marcus.
„ Pokud vám to neřekla ona. Já vám to říct nemohu," zašeptám a smutně se na něj usměju. Povzdechne si a přišoupne si k matce židli. Půl hodinu tam sedíme a díváme se na ni. Marcus skoro podřimuje.
„ Marcu, chlapečku můj," ozve se z postele.
„ Jsem tady," zašeptá ji na zpět Marcus.
„ Cítím, že můj čas přišel. Cítím se, tak lehce a bolest která mě svírala je pryč," zašeptá.
„ Matko, prosím neodcházej. Co tu bez tebe budeme dělat," řekne Marcus a slyším jeho vzlyky.
„Chlapče můj musíš se postarat o své bratry. Vzkaž jim, že vás budeme s otcem celý život pozorovat z nebe. Pokud mi ten ráj bude souzen," zašeptá a zase se rozkašle. Moje srdce pláče stejně jako Marcovo. Znala jsem ji jen chvilku, ale byla mi tou nejlepší přítelkyní.
„ Chlapče. Slib mi, že budete držet spolu, ať se bude dít cokoli," zašeptá z posledních sil.
„ Slibuji," řekne Marcus. Po jeho tváři tečou slzy smutku. Kristýna se usměje a zavře oči. Jeden nádech druhý a ticho. Její hruď se přestala hýbat a já začala vzlykat společně s Marcusem. Soucitně stisknu jeho rameno.
„ Musíme otevřít okno, aby duše mohla odejít," zašeptá Marcus. Přejdu k oknu a otevřu jej. Pokojem proběhne ledový závan a já s Marcusem odcházíme na čerstvý vzduch.
„ Omlouvám se, víc jsem jí pomoc nemohla, "zašeptám.
„ Udělala jste pro mou matku, co jste mohla. Za to vám jsem vděčný a vždy k vám budu mít dluh," řekne Marcus a podívá se na cestu, po které jede kočár s lékařem a jeho bratr na koni.
Lékař vyběhne z kočáru do domu a Aro seskočí z koně. Marcus se vrátí do domu za lékařem.
„ Proč nejste s matkou. Proč čekáte venku!" rozkřičí se na mne.
„ Mrzí mě to. Upřímnou soustrast," zašeptám se sklopeným pohledem.
„ Ne. Ne to není pravda! " zakřičí a chytne mě za ramena.
„ Řekni, že to není pravda! "zařve na mě.
„ Je mi líto. Tvá matka zemřela," řeknu. Vytřeští oči jako bych do něj vrazila dýku a popojde pár kroků dozadu. Kroutí hlavou a připomíná mi šílence. Pak se zarazí a podívá se na mě.
„ Ty ! Je to tvoje vina!" zařve a vrhne se na mě. Chytne mě kolem krku a snaží se mě uškrtit. Vytrhnu se mu a se vzlyky utíkám do lesa, kde padnu na kolena a kolem sebe ucítím švitoření prachu.
ČTEŠ
Abi Swanová
FanfictionCharlie a Renée neměli jen Bellu, ale i Abi, která je starší než Bella. Když se Charlie s Renée rozcházejí Renée si nechává Bellu a Charlie Abi, jenže rodina Swanů má štěstí na mocné dary a hlavně na upíry!