Vasey
Postupně jsem se seznamovala s lidmi z blízkého okruhu Kathryn. Ani na pět minut mne nenechala samotnou, což mne z části těšilo a z druhé stále matlo.
Přesto tento kolektiv mi přišel velmi příjemný. Většina ani nebyla z nejvyšších vrstev, žádní zbohatlíci a když už, tak to byli skromní a úžasní lidé.
,,A kdo je Lindsey?" optala jsem se na jméno řidičky, která mne dovezla sem.
,,To je má sestra, jistě se k nám brzy přidá" usmála se Kate. ,,Nejste si vůbec podobné" zamyslela jsem se.
,,To říká mnoho lidí" mrkla na mne a následně mi podala skleničku s šampaňským.
,,Dámy, pánové a Luky.." zvlášť oslovila svého nejspíš nejlepšího přítele a ten se zasmál, stejně jako všichni ostatní.
,,Jsem velmi ráda, že jste si našli čas pro to, abychom se zde mohli sejít.." začala s proslovem a já ji jen užasle pozorovala.
,,Jste pro mne velmi důležití a změnili jste mi život od základu. Můj pohled na svět je teď úplně jiný a za to vám velice děkuji" pozvedla skleničku a my taktéž.
,,Všechno nejlepší Katy!" křiknul Thomas a Luky se k němu přidal, následně i zbytek společnosti. Celým domem se rozléhal zběsilý potlesk a výskot.
Po přípitku se Kathryn vydala zase za mnou, nemohla jsem se ubránit jedné z mnoha otázek.
,,Mohla bych se na něco zeptat?" špitla jsem a ona jen s úsměvem přikývla.
,,Proč jsem zde?" vyřkla jsem ze zbytků odvahy, které mi pod jejím pohledem zbyly.
Nějakou chvíli mne jen pozorovala a vše uvnitř mne bylo čím dál tím víc napjatější. Přišla jsem si jako tětiva u luku nebo tlakový hrnec, který brzy bouchne.
,,Jsi jiná než ostatní. Stejně jako ti zde.." poukázala dlaní na celou místnost plnou jejích blízkých.
,,Ale.." chtěla jsem něco namítat, ale ona jen zakroutila hlavou.
,,Nezaobírej se tím, proč tady jsi. Bav se" mrkla na mě a poprvé mne opustila. Vydala se za Thomasem, který ji vyzval k tanci.
Jen tak jsem stála u stolu v rohu společenské místnosti a pozorovala dění okolo sebe. Když v tom se ke mne kdosi přikradl.
,,Je krásná, že ano?" prohodil známý hlas a já se nechápavě podívala na tmavovlasého mladíka.
,,Znám ji od základky, vždycky nebývala taková" ušklíbnul se.
,,Jaká?" optala jsem se nechápavě.
,,Skromná, milá, veselá.." zamyslel se a já neměla ani ponětí, na co naráží.
,,Veškeré okolí ji má za namyšlenou a povrchní slečnu, která zná každého ve městě. Z vysokých vrstev nevšímajíce si okolí.." pokračoval. Ano tak jsem ji opravdu viděla a nyní jsem docela změnila názor.
,,A proč tak působí na všechny, když taková není?" optala jsem se směle. Byla jsem zvědavá.
,,Lidé velmi rádi využívají ty, jako je ona. Bohaté a naivní.." pozorovali jsme Kathryn jak se směje s Thomasem, jelikož vůbec neuměl tancovat, šlapal jí po nohách a ona jej marně poučovala. Vypadala tak šťastně.
,,Ale my na ni dáváme pozor, je úžasná. A ona se zase stará o nás.." vysvětloval a mne to přišlo nepopsatelné.
,,A něco v tobě vidí, stejně jako v nás a jistě sama brzy poznáš, jaká doopravdy je" mrknul na mne.
Než jsem stihla cokoliv namítnout, či se dál vyptávat, zmizel v davu. Jen mne více zmátnul a tak jsem se jen dívala po okolí. Hlavou mi proudilo mnoho myšlenek, které nedávaly smysl...
----
Po nějaké chvíli a asi třetí skleničce něčeho, co bylo velmi dobré, jsem se přidala k jedné skupince slečen. Byla s námi i Lindsey se svým přítelem Po nějaké době se k nám připojil i Thomas a snažil se nás zabavit. Byl už maličko opilý a tak s ním byla velká sranda.
,,No a pak jsi tančil na stole až do rána!" vysmívala se mu Melanie. Byla to vysoká zrzka, působila děsivě. Přesto byla přívětivá a veselá. Její táta pracoval v obchodu se zbraněmi na okraji města. Nepatřila mezi vysoko postavené, přesto to byla jedna z těch, které Kate důvěřovala.
,,Ne ne!" odfrknul si Thomas. ,,Jen do tří, pak jsem na něm usnul" ušklíbnul se a my všichni padli smíchy. Velmi jsem se bavila, více než kdykoliv před tím. Cítila jsem se být tak sama sebou.
,,Vasey! A odkudpak vlastně jsi?" zajímala se Melanie zvědavě a ihned na mne spočinula veškerá pozornost.
,,Ehm no.. Táta vede stavební firmu a teď je na několik týdnů v zahraničí" prohodila jsem s úsměvem a doufala, že se to jen tak přejde.
,,A mamka?" optal se Thomas a já zkoprněla. Na nějakou dobu jsem vypustila všechny své problémy a teď jsem se vrátila do reality.
,,Vasey, vidím že se bavíš! To mě těší" objevila se z ničeho nic po mém boku Kathryn s Lukasem. Zachránila mne před vyprávěním o smrti mé matky.
,,Ano, velice" přikývla jsem.
,,Na chvíli vám ji ukradnu" zazubila se Katy a všichni si vyměnili šibalské pohledy. Nechápala jsem oč jim v tuto chvíli šlo, ale nechala jsem se vést hostitelkou někam pryč z místnosti.
Otevřela dveře od balkónu a mne pohltil čerstvý vzduch. Zhluboka jsem se nadechla a cítila se tak volná. Bylo to úžasné. Létala jsem pohledem po celém městě, výhled odsud byl nepopsatelný.
,,Líbí se ti tady?" optala se Kathryn a já přikývla.
,,Snad ještě nikdy jsem se necítila tak.. svá" odvětila jsem jí upřímně. Nastalo chvilkové ticho a já se zamyslela.
,,Když se otevřeš, každý tě tady přijme" prohodila.
,,Ale proč jsi ve škole tou povrchní a doopravdy..." hledala jsem správná slova.
,,Doopravdy tak obyčejná?" doplnila mne a já přikývla k souhlasu.
,,Každý máme své kostlivce ve skříni. Má rodina jich má také spoustu, nejsme dokonalí. Ikdyž navenek to tak jistě působí" ušklíbla se, já jí naslouchala každému slovu. Přesto se jí pak úsměv z tváře vytratil a jen koukala do dáli.
,,Naši jsou spolu jen kvůli penězům a postavení, přitom žijí odloučený život" osvětlila a já nechápala. Přesto jsem se v tom nechtěla nimrat.
,,A měla jsem dojem, že ty to pochopíš" znovu se jí koutky zvedly a pohlédla mne do očí. Něco jsem v ní viděla, neměla jsem ponětí, co to bylo.
,,Raina tvrdila, že něco skrýváš.." slabě jsem se zasmála. ,,Měla jsem to stále v hlavě, co to řekla"
,,No tak si Raina myslí správně" uchechtla se. Přišlo mi, jako kdybychom se znaly léta. A přitom jsme takto mluvily poprvé v životě...
ČTEŠ
Svedená
RomanceMatka jí zemřela, žije s otcem. Ten pracuje na rodinné firmě, která zůstala na krk pouze jemu. Vasey Duke, samotářská a chladná slečna, chodí na náboženské gymnázium pro dívky. Nikdy mužskou společnost nevyhledávala. Bude to mít následek? #Lesbianst...