"Arya..."
Ah ciddi misiniz? Yine mi? Neden bütün edebiyarçılar aynı ki?Kafamı kaldırıp hocaya baktım.Kaşlarını çatmış bana bakıyordu.Bunca öğrenci arasından bir tek beni mi görüyordu bu kadın...
"Bize anahtar efsanesini anlatmaya ne dersin?"
Ah, uykumu bölmeni anlarım ama soru sormak neyin nesi?
"Ah üzgünüm fakat anahtar efsanesini bilmiyorum"
Mahcup bir şekilde gülümsedim.
"Arya ilk ders olduğu için sesimi çıkarmıyorum..."
Bu sesini çıkarmamış halin mi yani?
"... bir dahaki sefere affetmem.Otur ve iyi dinle sınavı bu efsaneden olucaksınız."
Sınav mı?
Sınav mı dedi o?
"Sınav mı?"
"Evet,sınav olucaz Arya.Sınavın ne olduğunu biliyorsun herhalde?"
Kaşlarımı çatıp ona baktım.
"Tabiki de sınavın ne olduğunu biliyorum "
Gülümseyip saçımı çekti.Ona en ölümcül bakışlarımı yollayıp derse odaklanmaya çalıştım.
"Evet çocuklar Anahtar efsanesi çok eski zamanlardan beri anlatılan bir hikayedir.Hikayede omzunda anahtar şeklinde doğum lekesi olan bir aileden bahsedilir.
Bu ailenin kapalı kapıları açtıkları söylenir. Tabi hemen aklınıza normal kapılar gelmesin.Mesela kolaylıkla insanların duygularına olan kapıları açarlarmış.
İnsanların kalbindeki kapalı kapılar...
Tabi hemen omzumda doğum lekesi var. Şunu kendime aşık edeyim,şu beni sevsin,şu kıskansında değil.
Bunu ilk başlarda kendileride farketmezlermiş.İnsanlar onların istedikleri gibi hissettiklerinde aile yadigarı bu yeteneğin farkına varırlarmış."
Ayaz parmak kaldırdı.
"Ya bundan daha önce haberleri olursa?"
"Bilmem. Bunu daha önce düsünmedim.Söylediğim gibi bu bir efsane.Ayrıca yetenekleri bununla sınırlı değil.Bir çok alanda uzmanlaşabildikleri söylenir."
Sınıfta adını hatırlamadıgım bir kız parmak kaldırdı.
"Neden şu an öyle bir aile yok?Efsane olabilmesi için bir gerçeklik payı olması gerekmez m?"
"Efsaneye göre uzun zaman önce o dönemin kralı bu yeteneğe sahip aileyi saraya çağırmış.Ülkeye gelen ziyaretçilerin ki özellikle elçilerin duygularını kralın istediği gibi hissetmelerini sağlamaları karşılığında sarayda kalmalarına izin vermiş.Aile bu anlaşmayı kabul etmiş.
Bir süre sonra herşey ters gitmeye başlamış.Kral aileyi zorla savaşlara götürmeye başlamış.Bu da yetmemiş nereye giderse gitsin peşinden sürüklemiş.Kral iyice ileri gitmeye başladığında aile saraydan kaçmış.O gün bu gündür aile fertlerinin birbirinden ayrılıp ülkenin dört bir yanına dağıldıkları söylenir.
Şu an yaşayıp yaşamadıkları bile bilinmiyor.Tamamen uydurmada olabilir gerçekte.Böyle biri karsımıza çıkmadığı süre bilemeyiz."
"Her alanda uzmanlaşabildiklerini söylemiştiniz.Her alan derken?“
"Yani ne eğitimi verirsek verelim en iyi olana kadar durmazlarmış.1. seviye savaşçıların da bu aileden çıktığı söylenir.
Neredeyse untuyordum.Bu aileden biri kalbini birine kaptırdığında yani aşık olduğunda o kişiyle aralarında bir bağ oluşurmuş."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DOĞUM LEKESİ -ANAHTAR EFSANESİ
FantasyUzun yıllar önce bir kral yüzüne dağılan özel bir aile... Bu ailenin en özel üyesi... Keşfedilmemiş yetenekler... Yeni dünyalar... Kabullenilmeyen aşklar...