Can borcu

27.9K 1.5K 82
                                    

:Multimedia'da kılıfını yenilerken bakıştığı çocuk var.

Ah  hadi ama bu hiç komik değil.Hayatım tekrar gözümün önünden geçiyor resmen.

Bugün hayatını baştan yaşamak için özel bir gün falan mı?

Ya da şaka falansa hiç komik değil!Ciddiyim...

Asret beni kaale almadan bir kılıf alıp yay seçmek için yanıma geldi.Sinsice sırıttığını gördüğümde patlamak üzereydim.

Tam ona meydan okumak için harekete geçeceğim sırada kılıfımdan saçılan oklardan birkaçına takılıp düstü.Gülmeme engel olamadım.Zaten engel olmam içinde bir sebep yoktu.

Ben kılıfı düşürdüğumde kimse görmemişti ama Asret'in düşüşünü neredeyse tüm sınıf gördü.Tamam rezil oldu.Benim yüzümden değil ama...iyilik yapan iyilik bulur değil mi?

Ona yaklaşıp elimi uzattım.İlk başta bayağı şaşırmıştı.Elimi görmezden gelerek kendisi kalktı.

Bana sinirle bakıp sahaya sıranın başına geçti.Ben gerekeni yaptım.Benden bu kadar.Yanımızdakiler Asrete hala gülerken yeni bir ok kılıfı alıp sıranın sonuna geçtim.

Asret'ten uzakta olmak hayati önem taşıyordu.Bu kızın ne yapacağı hiç belli olmaz.

Öğretmen içeri girdiğinde beni görünce bir an duraksadı.Selamlaşma faslı geçince beni yanına cağırdı.Diğerlerinide ısınmaları için hedef tahtalarının oraya gönderdi.

"Demek o ünlü yeni öğrenci sensin."

"Ünlü kısmını geçersek benim."

"Haklısın sarayda bile konuşulan biri için ünlü kelimesi yetersiz kalır."

Bu kadının derdi neydi?Laf sokmak için mi çağırmıştı bu kadın beni?

"Bir sorun mu var?“

"Hayır yok."

Deyip gülümsedi.Yapmacık bir gülümseme aklından neler geçiriyordu kim bilir.

"Sadece yeni öğrenciyle tanışmak istedim."

Beni bir hedef tahtasına doğru yönlendirdi.

"Başla.Bu seviyeye atlama sebebini göster bakalım"

"Ben bu seviyeye ok atarak değil kılıçla geldim"

"Ama okçuluk eğitimide aliyorsun.Bu demek oluyor ki 4. seviye bir okçu olman lazım.Peki öyle misin?Şimdi görecegiz başla"

Gözlerimi devirip kılıftan bir ok aldım.Oku yaya yerleştirerek nişan aldım ve oku bıraktım.

Ok hedefin tam ortasına denk gelimce gülümsedim ve hocaya döndüm.Etkilenmemiş gibi

"Tekrar"

dedi.Suratımı asıp kılıfımdan yeni bir ok alırken Asretle göz göze geldim.Sırıtıyordu.

Aloo...Hedefi tam ortasından vurdum.Haberin yoksa söyleyeyim dedim...

Umursamaz bir şekilde oku yaya yerlestirip hedef aldım ve bıraktım.Ok diğer okun bitişiğine yerleşti.İfadesiz bir yüzle tekrar hocaya döndüm.

Gözlerini kısmış ifadesiz bir yüzle bana bakıyordu.Ne düşündüğünü tahmin edemiyordum.Dişlerinin arasından

"Tekrar"

dedi.Derdi neydi bu kadının.Ona ifadesiz bakışlarla bir süre baktım.Tekrar oku fırlattım.Bu sefer o demeden ikinci oku da attım.Üçüncü,dördüncü ve hepsi o küçük dairenin içindeydi.

DOĞUM LEKESİ -ANAHTAR EFSANESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin