Evlenmek için gereken faktörler:
1- İnsan (Günümüz şartlarında iki tane yeterli.)
Bu faktör üçe ayrılır:
İlk kısım; senelerdir çıkıp artık resmiyete geçilmesi gerektiğini düşünür. Başlarda ayrı yaşarlar. Zaman geçtikçe, yanımdayken bile seni özlüyorum cümlesine dayanarak aynı eve çıkarlar ve en romantik, en çılgın dönem başlar. Şampuanların ortak kullanıldığı, bir tarafın uyandıktan sonra uzun uzun diğerini izlediği, mutfakta cilveleşirken yanan kreplerin çöpe atıldığı ve zaman kaybının olmaması için kahvaltının dışarıda yapıldığı günler yaşanır. Belki de yıllar sonra nihayet teklif gelir, her detayı planlanmış bir düğün yapılır. Bu kısım klişedir, pembe dizidir, çoğunlukla heyecanı da saman alevine benzer.
İkinci kısımda, genellikle gelecek kaygısı yaşayan taraf diğerine hiç beklenmedik bir anda bu teklifi yapar ya da, ilk görüşte aşık olanlar hızla evlenerek birbirlerini tanımaya eş durumundayken başlar. Uzun ömürlü olduğu söylenir. Bu söylentiyi geçersiz kılan istisnalar da, birkaç ay içinde boşanır. Bu kısım; fevridir, çılgındır, haz doludur. Keşfetme amacı güdülür, her yeni gün başka bir bilgi öğrenilir.
Son kısımdakiler; olasılıkları zorlayanlardır. Ancak bir kurguymuş gibi gözüken, mümkünlük yüzdeleri tartışmaya açık, özgün bir tanışma yaşarlar. Kader onların bir araya gelmesi için önlerine tüm şartları sunar. Kimi reddeder, türlü türlü sebepler ile kaçmaya çalışır. Kimi ise başından boyun eğer. Ama eninde sonunda, geçerli saydıkları faktörleri öne atarak evlenmeye karar verirler.
Ben ve Harry Styles gibi.
2- Evraklar
Boşanıldığını gösteren belge, çalışma durumunu gösteren belge, doğumu gösteren belge ve fotoğraf. Harry'de ilk belgenin olmasına gerek yok.
3- Evlendirme Dairesi/Kilise
Harry bu kısımla ilgilenir.
4- İki şahit
Birinin Matthew olacağından eminim. En azından bunu ona borçlu olduğumu düşünüyorum çünkü ilk evliliğimde şahitlerin ikisi de Raphael'in kız kardeşleriydi. Dolayısıyla alıngan ikizimin senelerdir kanayan yarası buydu. Diğeri de büyük ihtimalle Harry'nin psikolog arkadaşı Keith olur, Harry, aramızı yapan kişinin o olduğunu söylemişti.
5- Özel elbiseler
Halk arasında değişik isimleri olsa da, ben özel elbise demeyi tercih ediyorum. Büyük ihtimalle bir kez daha büyük annemin yıllanmış, beyaz, işlemeli elbisesini giyerim. Sonuçta farklılık katıyor. Gelinlik alacak değilim ya! Harry de koleksiyonu olduğunu düşündüğüm takım elbiselerinden birini giyer. Zaten o; her zaman resmi ve özel görünüyor. Bu işlemler bitip evlendiğimizde ve aynı evde yaşamaya başladığımızda, ki bunu söylemeye hala alışamadım, şüphesiz en şaşırdığım şeylerden biri de Harry'nin üzerinde pijama görmek olacak. Onu öyle hayal etmek zor.
6- Evlilik Yemini
Ah, en saçma kısım. Papaz veya bizi evlendirecek memur ile anlaşıp bu kısmı atlamayı düşünüyoruz. Yani ben bu fikri daha Harry'e söylemedim ama kabulleneceğine eminim. Sonuçta bağlılık yemini edecek seviyede bir ilişkimiz yok; ileride, Teddy ergenliğini atlattığında ve biz de kırklı yaşlarımızda olduğumuzda Harry başka biri ile evlenmeyi düşünürse -tabi bu sefer aşık olarak- o zaman onunla yemin eder, değil mi?
Başka bir faktör de yok.
Bu beklenmedik olay yüzünden, dün gece yalnızca iki saat uyuyabilmiştim ve beynim, zayıfladığına dair sinyaller vermeye başlamıştı. Eğer sabah kalkma zorunluluğum olmasa tüm gün yatağımdan çıkmaz, uyumasam bile olayları analiz etmeye devam ederdim. Fakat önce dükkana gitmeli, Lorenzo'ya dün gecenin bilinmeyen yüzünü anlatmalı, daha sonra da -öğle civarı- Harry Styles ile buluşup gereken evrakları çıkarmalıydım. Büyük ihtimalle yarın da evlenirdik.