Bulas bakan beyin evinde geçirdigi şatafatlı birkaç günün sonunda tamamen kendine gelip iyileşmişti ve çok iyi bir haber almıştı. Melunlar geri dönmüştü bu da yeniden iş başı yapmak anlamına geliyordu onun için bunun için çok heyecanlıydı yolculuğu çıkmak için can atıyordu adeta .
Ama bunun yanında bir tarafı da burada kalmak istiyordu .
Gün boyunca hatta geceye kadar Sevir ile sohbet eder olmuştu ve bu gerçekten çok güzel bir şeydi.
İnsanın içini ısıtan o güzel sesi duymak ve paha biçilmez mücevherlere benzeyen o büyüleyici gözlere bakabilmek ona aşık değildi o kadar güzel 'di ki .
Zerre kadar bir his bile olmamıştı kalbinde çünkü Bulas hayalci bir adam değildi. Hayalleri de hayatı gibi gerçeğe uygun olurdu ve onu sevmek hayal ötesi bir şeydi onun için.Artık zamanı gelmişti eski kıyafetlerini üzerine geçirdi. Yeni yıkandıkları için çok güzel biŕ koku yayıyorlardı.
Torbasını beline attı ve birkaç gündür kaldığı yere baktı. Muhtemelen hayatı boyunca bir daha asla böyle güzel bir yerde kalmayacaktı.
İlk ve son olacaktı.
Arkasını döndü ve kapıya doğru yöneldi. Sessiz bir gidiş onun için en iyisiydi daha fazla rahatsızlık vermesine gerek yoktu artık.
Sanki hiç yokmuş gibi ortadan kaybolacaktı. Muhtemelen gittiğine sevineceklerdi.
Içinde böyle bir his vardı ona gore onu bu evde ayaklarına yapışmış koparılması gereken bir çamur parçası olarak görüyorlardı.
Zengin insanlara karşı kafasında her zaman böyle garip bir görüş vardı.
Senin yüzüne gülerler ama aslında seni hiç önemsemiyorlardır. Kendilerini her zaman üstün görürler.
Bu düşünce hicbir zaman değişmiyecekti onun için.
Kapıyı yavaşça araları ve uzun koridorda yürümeye başladı.
Yolda gördüğü hizmetçiye bakan beye her şey için teşekkür ettiğimi söyle.
Bu sırada evin yaşlı kahyası onun yanına gelmişti.
Gidiyorsan peşime takıl genç adam söz verdiğimiz gibi ödülünü alacaksın .Bulaş yaşlı adım peşine takıldı ve onunla birlikte atların bulunduğu ahırlara gittiler .
Bulaş gözleri ile etrafı tarayıp kendi atını aradı ama hiçbir yerde yoktu .
Kahya boşuna o atı arama genç adam onu çoktan gönderip sana genç ve daha dayanıklı bir at aldık bununla çok daha uzun mesafeler kat edebilirsin .
Ahırdaki at bakıcıları ağıllardan iki at çıkardı.
Birinin üzerinde koca bir kasa altın vardı diğerinin üzerinde ise çok güzel ve yeni bir eğer.
Yaşlı kahya genç kovucuya dönerek her şey için teşekkürler genç adam senin sayende bu evin biricik prensesi hanımefendi Sevir bu pis illetten kurtuldu .
Bulas bana teşekkür etmenize gerek yok her şey o iki genç avcı sayesinde oldu onlar olmasa şuan burada olmazdım.
Kahya bu arada sana bir teklifim var anladığım kadarı ile çok düzgün bir işin yok hem hanımefendinin yeniden rahatsızlanmayacağı belli değil neden bu malikanede çalışmıyorsun hem hanımefendi ve bakan bey seni çok sevdi neden burada kalmıyorsun .
Bulas ne yazıkki bu saatten sonra hizmetçi olmak gibi bir niyetim yok .Kahya yazık oldu kimbilir hanımefendi Sevir bunu duysa ne kadar sevinirdi .
Neyse genç adam sen nasıl istiyorsan öyle olsun kendine iyi bak benden bu kadar .
Bulas yeni atına atladı diğeri de bir ip ile diğerine bağlıydı.
Yaşlı kahya bu arada genç adam beni dinlersen burdan sonraki durağın Meganın doğusundaki Velun şehri olsun orada avcı bankasına gidip paranı verebilirsin neticede bu kadar parayı yanında dolandıramazsın değil mi . Öfke vakti bir avcı gurubu oraya doğru yola çıkacak onlarla beraber gidebilirsin bu sayede hırsızlar ile karşılaşma sorununda olmaz .
Bulas sandığın üzerinde yeşil kalın bir itiyle tamamen örtmüştü ve yanlarını kabartıp sivri noktaları gizleyerek onu büyük bir erzak çuvalına benzetmişti .
Bulas sağ elini havaya kaldırıp kendine iyi bak yaşlı adam sanırım bir daha seni hiç görmeyeceğim.
Yaşlı adam gülerek hayat insanın karşısına ne çıkarır belli olmaz genç adam o yüzden görüşmek üzere desek daha doğru olur sanırım .
Bulas atını sürüp dış kapıya yöneldi ordanda çıkıp avcı karargahına doğru yola koyulacaktı .
Arkadan ona bakan yaşlı adam kendinize iyi bakın dedi gülerek ve yavaş adımlarla içeri doğru gitti .Bulas biraz sonra avcı karargahının onuna gelmişti. Yola çıkmak için hazırlanan avcıların yanına gelip iyi günler cesur avcılar duyduğum kadarı ile Velun şehrine gidiyormuşsunuz bu yolculuğunuzda size eşlik edebilir miyim .
Avcıların baskındaki komutan öne çıkıp gelebilirsin genç adam bizim yanımızda güvenli bir yolculuk geçireceğim kesin bu zamanda ne vahşi topraklarda nede güvenli bölgelerde güvenlik diye bir şey kalmadı.
Zaman daha ne kadar kötüye gider bilmiyorum . Avcılar eski günlerinde değil artık yeni yetişeñlerinde pek güven verdiği söylenemez.
Bulas küçük bir muhabbette böyle bir konuya değişmesini çok garip bulmuştu.
Sanırım derdini anlatacak birini arıyor onu dinlersem bu yolculuğu garanti altına almış olurum yapmam gerek ona uymak .
Yola çıkınca Bulaş lafa girip eski zamanları hatırlıyorum da gerçekten avcılar için çok güzel zamanlardı.
Her gün avcıların yeni maceralarını dinlerdik .
Şimdi ise hiçbir şey yok ne kahramanlık hikayeleri var nede kahramanlar . Avcı komutanı haklısın eskiden avcılar çok daha şanlıydı seferlere çıkıp son gücümüzle savaşır ve canavar ordularına kafa tutardık.
O zamanlar ölmek bir şerefti bizim için savaşın ortasında can vermek .
Şimdi ise buna aptalım denmeye başlandı canını dişine takıp sonuna kadar savaşmak aptallık oldu .
Bir köşeye sinip saklanmak ise akıllı olmak oldu .
Korkaklar kendilerine akıllı dediler cesurlar aptal oldu .
Her geçen gün avcılara katılanların sayısı azalıyor onlara göre bu artık onu bir savaş değil normal bir iş.
Bize öleceğini bile bile savaşan aptal kandırılmış insanlar gözü ile bakıyorlar.
İşin komik tarafı birgün canavarlar her tarafdan saldırdığında o avcılardan yardım dileyecekler .
Neyse genç adam ben seni kendi dertlerin ile sıktım.
Biraz da sen konuş bakalım neden düştün bu yollara .
Bulaş kafasından tutarlı ve biraz da eğlenceli bir hikaye bulduktan sonra anlatmaya başladı.
Onun eğlenceli hikayesi ortamın tüm gerginliğini söküp almıştı resmen .
İki günün ardından şehre varmadan onlarla yolunu ayıran Bulas ormanın içinde yola devam ediyordu o sırada sandık birden atın üzerinden yere düştü ve...