1

65 5 0
                                    

Hari yang biasa bagi aku, dengan rutin harian yang sama. Perjalanan untuk ke sekolah tanpa ade rakan sebaya untuk menemani. Aku pun tak tahu ape nasib aku. Sejak aku kecik lagi memang aku tak pernah ade kawan. Aku teringin jugak nak ade kawan, tapi tulah ape malang sangat nasib aku ni.

Masuk je kelas pagi ni, semua orang sibuk dengan hal masing-masing. Ade yang tidur, ade jugak yang buat meeting tergempar dan yang selebihnya sibuk mendengar lagu. " Weh, korang ade tak dengar MV baru Wanna One?" 

"Ade-ade, weh hensem siot Kang Daniel dalam MV baru tu!!"

"Ye do, tapi aku lagi suke Park Ji Hoon! Dia cute!!"

Okay, kat belakang aku ni tengah ade mak-mak jemah bergosip pasal kpop idol. Duh, ape yang best sangat la layan bende camtu. Layan buku-buku novel lagi best. Cepat la habis waktu sekolah untuk harini, aku dah nak bosan dah duduk dalam kelas ni.

KRRRIIINGGGGG!!!!!!

Finally, waktu paling sengsara untuk harini dah tamat. Aku paling benci nak gi sekolah kalau ade geng2 macam tadi tu. Huh! baik dorang terperap dalam rumah je, daripada terus menyemak dalam kelas. Merimaskan betul la. Sebelum balik, aku sempat 'menyinggah' depan loker aku untuk simpan buku-buku yang tak ade homework untuk haritu.

Baru setapak melangkah, tiba-tiba aku terdengar bunyi bising disebalik dinding loker itu. Terdapat 2 orang lelaki yang bersaiz 'mega XL' sedang membuli seorang pelajar lelaki yang tinggi lampai tetapi kurus dan juga agak skema bagi aku. "Hish mamat skema ni, dah tahu kau tu lemah yang gi cari pasal tu kenape?"

Patut ke aku tolong dia? Tapi kalau mega2 tu yang serang aku cane? Ouh itu lagi seram daripada cerita seram yang selalu aku tengok. Tapi kalau aku tak tolong nanti, skema tu cane? Aduhh masalah betul la pakcik skema tu!!

TIADA LARA YANG BAHAGIATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang