Salsabilla P.O.V
"Ready?"
"Ready!"
Setelah hampir 2 minggu aku tak jejakkan kaki aku kat sekolah ni, tiba-tiba aku rasa takut pulak nak pergi sekolah. Haihhhh..
"Hei cepatlah, abang ada hal ni. Takkan taknak keluar pulak?"
"Abang, adik takutlah."
"Takut apanya dik?"
"Yelah.. adik kan dah hampir 2 minggu tak pergi sekolah, so adik takut kekok nak layan dorang."
"Dorang? Bukan adik ada Aril je ke?"
"Ish! Kejamnya. Dah la buang masa je cakap dengan abang ni!"
"Okay-okay.. Sorry okay? My little baby?'
"Eww... dah la adik keluar dulu."
Haishh.. ingatkan boleh la aku nak mengadu tadi, rupanya dia boleh pulak cakap macam tu! Haishhh geramnya aku! Aduu.... tak boleh ke aku duduk je dekat rumah tu? Haihhh... Sabar Salsa, aku tahu aku boleh. Fighting!
Ehh Aril la! Rindunyaaa... kenapa dia makin kurus je aku tengok? Sakit ke?
"Hai Aril"
"Salsa?? Bila you balik?"
"Dua hari lepas."
"Ouh."
"You tak rindu I ke?"
"Rindu."
Kenapa cara dia cakap ni macam kekok sangat? Macam nak tak nak je layan aku. Aku ada buat salah ke dengan dia? Rasanya macam takde je.
"Aril."
"Hmm?"
"You marah I ke?"
"Tak lah."
"You okay tak?"
"Okay.. I masuk kelas dulu... bye."
Tengok tu, okay ke kalau dah macam tu je dia balas dekat aku? Ish.. tak boleh jadi ni, aku kena siasat jugak.
"Hei, apa kau buat dekat sini?"
Haihh.. minah ni lagi. Kau tak boleh ke bagi aku aman kejap tanpa kau?
"Apa punya soalan la yang kau tanya tu, dah nama pun sekolah kan? Takkan la aku datang nak buat konsert pulak."
"Berani eh kau jawab macam tu dengan aku?"
"Siapa kau aku nak kena hormat?"
Mentang-mentanglah kau tu kerabat Tengku, kau jangan pandang rendah dekat aku ni la perempuan!
"Kau ni memang jenis mulut tu takde insurans eh?"
"Aku rasa kau tu yang patut ambil insurans mulut kot, bukan aku"
"Kau dengar sini, aku akan pastikan hidup kau merana. Tak lama je lagi hidup kau akan merana."
"Apa kau merepek ni?"
"Aku akan musnahkan hubungan kau dengan Aril dan biarkan kau tu merana seorang diri. Kau tunggu okay?"
Apa maksud dia tadi tu? Musnahkan hidup aku? Apa yang dia nak buat sebenarnya ni?
KAMU SEDANG MEMBACA
TIADA LARA YANG BAHAGIA
Jugendliteraturseorang perempuan yang gagal dalam percintaannya