25

20 4 0
                                    

" I boleh explain. Kitorang tak ada buat apa-apa pun. I dengan dia just..."

"Sokay, I dah dengar semuanya."

Dan dengan beraninya aku melintas di hadapan mereka berdua. Dah lah minah tu pandang aku macam tak puas hati je. Tiba- tiba aku rasa macam ada seseoarang tengah tarik tangan aku.

"Hey you, apa hubungan you dengan my Aril?"

Jap..... Sejak bila pulak dah Aril ni dia punya hah? Dia ni baru je pindah sini kot, takkan la dah terus cop Aril ni dia punya kot?

"Excuse me? Your Aril?"

"Yes! You ni dah pekak ke? Tak dengar dah apa yang I cakap kat you tadi?"

"Hana stop it! Jangan kacau dia boleh tak?"

"I bukannya kacau dia pun sayang, I just nak tanya dia je. So apa hubungan you dengan my Aril?"

"Huh, perlu ke aku jawab soalan kau tu?"

"Eh you ni biadap kan? Orang dah tanya tu jawab jela!!"

"Hana you takde hak nak cakap dia macam tu!! Let her go!"

"I takde hak? Hahahaha sooooo funny! Apa hubungan you dengan betina ni?"

"She is my girlfriend, so now let her go please."

Dengan perlahan-lahan minah tu lepaskan tangan aku, uiishh berbekas kot dia pegang tangan aku tadi! Patutla sakit semacam je tangan aku ni tadi.

"Sampai hati you kan? I dah lama tunggu you tau. Memang hati you tu takkan terbuka untuk I ke Aril?"

"Never. I takkan pernah sukakan you Hana. Salsa you okay tak?"

"Okay."

Aku dah tak tahu nak balas apa dah.

"Jom kita masuk kelas, nanti cikgu marah you pulak."

Dia terus menarik tangan aku,dan aku sempat dengar apa yang minah tu cakapkan sebelum kitorang betul-betul pergi dari situ.

"I takkan pernah mengaku kalah untuk terus dapatkan you Aril. I akan pastikan hubungan you tu takkan bertahan sampai bila-bila."


TIADA LARA YANG BAHAGIATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang