24

18 4 4
                                    

Salsabilla P.O.V

Cepatnya masa berlalu, sedar tak sedar dah 2 minggu hubungan aku dengan Aril. Rasa bahagia sangat-sangat bila dengan Aril. Haihh.. nasib baik la tak ada siapa yang nampak aku tengah sengih sorang-sorang macam ni. Tapikan, mana pergi semua orang? Aku datang awal sangat ke? Takkan la, sebab sekarang ni dah pukul 7:20. Harini cuti ke? Alaaa kenapa aku tak tahu apa-apa ni!!

Hah! Nasib baik la ada orang! Tapi kenapa dia sorang je? Mana yang lain?

"Adik, kenapa sunyi je sekolah kita harini? Ada apa-apa cuti ke?"

"Ehh, tak lah kak. Semua orang sekarang ni ada kat dewan."

"Dewan? Ada event apa?"

"Majlis sambut pelajar baru."

"Majlis sambut pelajar baru?? Sebelum ni tak ada pun?"

"Ouh, cikgu kata pelajar baru tu baru balik dari German, and dia tu anak kepada salah seorang  ahli perniagaan yang paling terkenal dalam negara ni."

"Sebab tu je ke cikgu nak buat majlis ni?"

"Aah kak, lagipun saya dengar ayah dia ni salah sorang ahli lembaga PIBG yang paling berpengaruh."

Haihhh.. tipikal anak-anak orang kaya yang terlebih manja, macam ni lah jadinya.

"Jomlah kak kita masuk dewan, nanti acara dah nak bermula."

"Okay jom."

Di Dewan~

Eeeee.... lambat lagi ke nak start? Dah setengah jam aku masuk dewan ni, tapi tak start-start lagi. Apa yang dorang tunggu sebenarnya ni?

"Mengumumkan ketibaan Tengku Muaz bin Tengku Naim bersama-sama anaknya Tengku Nur Marlissa Hana Damia binti Tengku Muaz untuk masuk ke dalam dewan."

Wooahhh... aku rasa mesti berbelit-belit lidah cikgu tu nak sebut nama perempuan tu. Eee lain kali bagi la nama yang senang sikit macam Kalsom, Sabariah or Jenab kan senang sikit nak menyebutnya. Ini tak, berbelit-belit nak sebut nama perempuan tu.

Cantik betul pelamin yang ada kat atas pentas tu, dah macam pelamin orang nak kahwin je. Eee dia tak rasa membazir ke duit dia semata-mata nak buat event besar macam ni?

"Sekarang dipersilakan Tengku Nur Marlissa Hana Damia binti Tengku Muaz untuk memberikan sedikit ucapan."

"Hi everyone, my name is Tengku Nur Marlissa Hana Damia binti Tengku Muaz, and I'm 16 years old."

Jap.... dia... sama umur dengan aku???! Aku ingat dia ni lagi muda daripada aku tadi. Wahhh tak sangka pulak! Tiba-tiba ada seorang budak lelaki mengangkat tangannya.

"Yes?"

"Can you talking in Malaysia?"

Ishhh memalukan betul! Broken habis ayat dia tadi tu!

"Of course la boleh. So I harap that you guys boleh tolong I if I perlukan pertolongan you guys nanti. Okay, that's all from me, thank you."

Ishhh ni lagi teruk! Tahu la kau tu baru balik darti German, tapi perlu ke cakap dengan slang yang macam tu? Gedik!

"Para tetamu dipersilakan untuk ke bilik jamuan dan majlis bersurai."

Nasib baik la dah habis, tak payah la aku menghadap muka perempuan tu lagi. Menyampah! Ehh jap, tu bukan perempuan tu ke? Aduuu  boleh pulak terserempak kat sini. Dia dengan siapa tu? Macam aku kenal je gaya rambut tu?

"Darling, I'm so sorry."

"Darling? Huh! Sejak bila pulak kita ni couple?"

"Ril, I nak mintak maaf dengan you sayang. I tak patut tinggalkan you dulu."

"Well, aku rasa better kau blah daripada kau ada depan mata aku balik. Aku tak pernah pun sukakan kau, kau je yang terlebih perasan!"

Ril? Aril ke? Ish pusing la belakang, aku nak tahu siapa lelaki yang ada kat depan perempuan tu.

"Sayang, I still sukakan you. I tak pernah lupakan you sayang."

"Ish geli lah aku dengan kau punya sayang tu! Dah tepi aku nak jalan!"

"No! I takkan benarkan you lalu depan I Ril! I nak kita still macam ni sampai lah ada orang nampak kita macam ni."

"Perempuan mental!"

Dan tepat bila lelaki tu pusing ke belakang, kami sama-sama tergamam. Lelaki itu ialah Aril, my boyfriend.

"Salsa..... I"


TIADA LARA YANG BAHAGIATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang