35

7 3 0
                                    

'Adik maafkan papa.'

'Papa? Jangan tinggalkan adik pa!'

'Adik... Jaga diri baik-baik ye'

'No!! Papa please jangan tinggalkan adik!'

"Papa!!!"

Ya Allah, mimpi rupanya. Dah 2 hari papa tinggalkan aku. Papa, maafkan adik ye.

Ding Dong!

Aduu siapa pulak la yang datang time-time macam ni? Wait, sekarang ni pukul berapa? 3 pagi?! Nak bukak ke tak nak? Ishh.. datang la awal-awal sikit! Kacau je aku nak tidur.

"Who is it?"

"Abang la."

"Nak apa?"

"Nak masuk, sebab abang dengar adik jerit tadi."

Nampaknya, aku terpaksa jugaklah bukakan pintu untuk pakcik ni..... Haihhh... Sungguh mengganggu!

"Masuk lah."

"Adik okay?"

"Okay."

"Kalau okay kenapa sampai terjerit-jerit?"

"Takde apa lah."

"Alaaahh cerita laaa. Abang nak tahu jugak.. Please!'

Ishh.. buruk betul muka tu! Dia ingat kalau buat muka ala-ala puss in boot tu comel ke? Lagi buruk adalah.

"Eeee sibuk jelah!"

"Adik! cepatlah bagi tahu abang!!"

"Fine! adik mengigau je tadi, puas hati abang?"

"Belum puas hati lagi ni. Adik mimpi buruk lagi?"

"Yes"

"About?"

"Papa."

Terdiam. Sebab tu la aku malas nak share pasal hal ni. Tapi salah dia la sebab nak tahu sangat tadi.

"Adik okay?"

"Hmmmm... Adik cuma rindukan arwah papa. Adik rasa bersalah sangat-sangat dekat papa."

Aishhhh... Lemah betul la aku ni! Takkan la nangis lagi kot? 

"Adik... sini jap."

Rindunya!! Aku rasa dah agak lama aku tak peluk abang aku sendiri macam ni.

"Adik, abang pun rindukan papa. Kadang-kadang abang rasa diri abang ni useless."

"Useless? Why?"

"Yela, bila papa suruh abang tolong apa-apa ke, bukannya abang ada pun. Abang asyik busy dengan kerja je and langsung tak hiraukan papa."

"Abang jangan la fikir macam tu, papa mesti faham time tu kan?"

"Hmmm entah la dik, abang dah tak tahu nak cakap apa."

"Abang... kita doakan dekat arwah mama dan papa semoga mereka tenang di sana ye?"

Dengan perlahan-lahan abang mencium dahi aku. Papa, adik doakan semoga papa tenang disana bersama arrwah mama ye? I love you Mama and Papa!

TIADA LARA YANG BAHAGIATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang