Keesokkan harinya......
Untuk pertama kalinya aku rasa tak sabar nak datang sekolah.Sejujurnya,aku tak sabar nak datang sekolah sebab mamat biru yang skema tu.Aku nak minta maaf dekat dia sebab dah buat dia sentap,dia kan budak skema of course la cepat sentapkan.Kesian pulak aku tengok muka dia semalam.
"Yeay...panjang umur mamat biru tu.Baru je aku kutuk dia dalam hati aku tadi.Jjajang dah muncul depan mata".Dengan penuh semangatnya aku mempercepatkan langkah kakiku untuk bertemu dengan si biru itu.
"Fasyril,....hai"senyap.Okay aku faham,mesti dia still marahkan aku lagi ni."kau marah aku lagi ke?" krik.....krik...senyap lagi.Uish,dia merajuk ke?teruk betul dia merajuk,kalah abang aku merajuk.
"Yahh...Fasyril Aziz!!" finally dia berhenti melangkah tapi asal cara dia berhenti tu menjengkelkan.Dia sihat ke tak ? "Kau ok tak ni?".Dia memusing ke belakang dan,mak aii asal muka dia macamtu?.Muka dia nampak agak,erm..tenat?sakit?patah hati?Apa yang dia buat semalam sampai jadi macam tu muka dia?
"Hey Fasyril,are you okay?"dia hanya mengangguk lemah."kau jangan nak tipu boleh tak?kalau pasal semalam tu,aku minta maaf sangat-sangat .Lagipun,kau yang tanya soalan tu kan?jadi aku jawablah dengan jujur"Dia sempat menggeleng sebelum melangkah pergi.
Haish....serius la,kenapa dengan mamat biru tu.Dia baru lepas putus cinta ke?teruk betul muka dia tadi.Takpe,nanti kita siasat lagi.Hehehehe.....
KRINGG!!!
Okay jom mulakan misi! Misi untuk menyiasat mood seorang mamat biru yang bernama Fasyril pada hari ini.Tempat pertama untuk mencari dia ialah,di dalam kelas dia."Alamak aku tak tahu kelas di,takpelah aku check semua kelas form 4"Sejujurmya ,aku tak percaya dia sama form dengan aku sebab dia nampak macam form 5,yela....sebab dengan ketinggian dia plus badan dia macam bapak budak maskulin gitu tapi skema (ok...macam mana tu.)
Aku dengan segera memeriksa semua kelas form 4 dan keputusannya ialah......
KOSONG~~~
Okay takpe ,kita serbu kantin pulak .Haihhh..takde pulak muka menyedihkan mamat tu kat kantin ni.Muka-muka yang ada kat sini hanyalah muka orang yang kelaparan.Ish..ish..ish..dah berapa lama dorang ni tak makan, 2 minggu?1bulan?1 tahun?
"Aish....sekarang kat mana pulak aku nak cari dia ni?"
Aduu pening la! Misi aku harini macam gagal je.huhuhu kecewanya...."gumamku sambil membuat muka hampir menangis.Kalau aku jerit nama dia kuat-kuat kat sekolah ni boleh tak?penatla nak cari mamat biru ni.Lesap ntah ke mana ."Baik aku lepak kat padang kot-kot la tetiba muncul si bapak budak tu".Padangkan selalunya sinonim dengan budak lelaki untuk main bola,tak gitu?Tapi...
Takkan dia nak main tengah hujan ni pula.Tak masuk akal langsung salsabilla oi.Aku pun segera mencari tempat yang nyaman untuk duduk.
"Ah,tenangnya duduk dekat sini melayan hujan yang tengah renyai ni ,buat aku rasa mengantuk pulak" ujarku sambil menguap mulut lalu memejamkan mata."Huhuhuhuhu"alahai,anak sapa pulak yang tengah menangis ni,baru je nak lelapkan mata time hujan macam ni,mengacau mood aku betul! Sebaik sahaja aku menoleh ke arah kanan,alangkah terkejut aku dibuatnya.
"OH MY GOD FASYRIL,ASAL KAU NANGIS!!??"
KAMU SEDANG MEMBACA
TIADA LARA YANG BAHAGIA
Teen Fictionseorang perempuan yang gagal dalam percintaannya