27

9 4 0
                                    

Salsabilla P.O.V

" Adik.. dah sampai sekolah ni.. Bangunla.."

"Hmmmm 5 minit"

"Hei, ingat ni rumah ke? Dah sampai sekolah ni! Bangun laaa"

"Haishhh... Bila nak start cuti ni? Penat la asyik kena bangun awal je."

"Lambat lagi... Now bangun cepat.. abang dah lambat ni."

"Hmm yelaah"

"Bye dik... nanti tunggu tempat biasa tau"

"Okay bye"

Haihhh rasa berat je kaki ni nak melangkah... Lambat lagi ke cuti sekolah ni... Huwaaaaa!! Tiba-tiba ada satu tangan menarik tangan aku dean menuju ke suatu tempat.

"I nak you break dengan Aril right now!!!"

Eeee dasar terencat punya perempuan! Datang tu dah la secara tiba-tiba! Pastu dia boleh pulak nak main paksa-paksa break ni! Eee dia ni tak reti malu ke?

"Kau ni dah kenapa pagi-pagi terus serang orang? Gila eh?"

"Yes! Memang I dah gila! I gilakan Aril!! Now I nak you buat apa yang I suruh tadi!"

"No! I takkan ikut cakap orang gila macam you. Kalau nak jadi gila pun you tak payah nak ajak i sekali, I tak berminat."

"Hey betina! You ingat I ni ada bukak persatuan orang gila ke sampai kena jemput you sekali?!"

"Lebih kurang la."

"Eeeee! Dasar betina tak guna!!"

"Betina tak guna? Hoi, kau tu berguna sangat ke hah?!"

"Of course la I ni berguna.. You tu tak guna sebab dah jadi perampas untuk hak milik I!!"

"Perampas untuk hak milik kau?"

"Jangan buat-buat bodoh boleh tak! Aril tu hak milik I!! And you tu yang dah rampas dia dari I!!"

"Minah dengar sini eh, Aril tu tak pernah sukakan kau tau.. Kau tu yang tergila-gilakan dia and sanggup mengaku yang dia tu boyfriend kau! But dia langsung tak pernah sukakan kau!"

"Apa yang kau merepek ni betina"

"Merepek? Aku dah tahu semuanya la! Jadi sekarang ni.. siapa yang dah rampas siapa? Kau atau aku?"

Tahu pulak malu! Ingatkan dah hilang rasa malu dia tu... 

"I hate you!!!!"

Aik? Blah macam tu je? Buat sakit tekak aku je jerit macam spesies tarzan tadi. Baik aku terus gerak masuk kelas je. Aduu pagi-pagi lagi dah kena menghadap malapetaka tu!

"You!"

Haihhh siapa pulak ni..... 

"Morning sayang"

Ouhh kekasih hati ke yang menegur tu... cair terus hati ni..

"Morning!"

"Amboi cerianya dia pagi ni... ada apa-apa good news ke?"

"Eee orang nak happy pun salah ke?"

"Tak salah la sayang.. cuma sedikit pelik... hehehe"

"Dah la.. pergi masuk kelas.. dah pukul berapa dah ni"

"Okay sayang"

Haihhh.. dah cakap hari tu jangan panggil sayang, tapi dia ni spesies degil agaknya.. Tapi bagus jugak... rasa bahagia je.. Hehehe..

"Sayang?"

"Hah?"

"Sempat pulak dia berangan ye?"

"Ehh mana ada... Dah la I masuk kelas dulu eh? Bye"

"Salsabilla!"

"Yes?"

"I love you!"

Oh my god!!! dia boleh pulak nak berjiwang-jiwang kat sekolah! Nasib baik la tak ada siapa yang lalu... kalau tak... huhuhuhu malu la aku nanti!

"I love you more"

Ini bukan versi jerit-jerit ye.. versi suara lembut dan penuh sopan santun... Haihh macam mana la aku nak lepaskan kau Aril? Kau hari-hari buat aku  bahagia!


TIADA LARA YANG BAHAGIATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang