SALSABILLA P.O.V
Bamm!! Pintu bilik dihempas dengan kuat. Mood yang tadi elok dah terbang entah ke mana. Dia tu dah kenapa? Tiba-tiba je nak confess kat aku? Ouhh... pleasee la Salsa! Please jangan ingat balik peristiwa tadi tu!
' Can you be my girlfriend Salsa?'
Haishhhh!! Ingat balik! Nyah kau ayat jiwang! Buat serabut otak aku je pikir ayat tu.
Tok tok tok! Ni mesti pakcik tu yang tengah ketuk pintu aku ni, haihhh baru je nak aman jap.
"Adik... are you okay? Boleh abang masuk?"
Kalau aku cakap tak boleh nanti, dia still akan cakap nak masuk gak. Kaki kepochi memang camtu. Kenapa abang aku ni tak jadi wartawan eh? Sebab aku rasa dia ni lagi sesuai jadi wartawan daripada jadi bussiness man macam sekarang ni.
"Ye... adik okay. Masuk lah."
Pakcik tu masuk ke dalam bilik aku dengan muka cuaknya. Ye, Shazlan Afif memang macam tu. Kalau dia nak tahu satu-satu bende tu dengan cepat, dia memang akan buat muka cam tu.
"Adik, abang nak tanya boleh?"
See? Nasiblah kau dapat abang yang kepochi macam ni. Entah dari mana dia dapat sifat kepochi ni.
"Tanya ape?"
"Tadi adik buat ape je kat rumah Azril tu?"
Hah???? Sape tadi dia sebut?
"Azril???"
"Yelah.. yang boyfriend adik tu."
Eeeee orang tua ni kan.... umur baru 20 tahun takkan dah nyanyuk kot? Nyanyuk dia dah macam umur 60 tahun lebih je.
"Aril la bang.... bukan Azril. Adik tak kenal pun sape Azril tu."
"Ouhhh salah lah ni?"
"Yelahhh!"
"Hah cepat la cite."
Eeeee tak reti sabar betul pakcik ni.....
"Tak buat pape pun.. cuma makan-makan.. cakap-cakap... tu je pastu duduk kat ruang tamu dengan..."
'Can you be my girlfriend'
Haiiiiiishhh! Teringat lagi!!
"Adik! adik duduk kat ruang tamu tu dengan sape?"
"Aril"
"Wowwww! Then ape jadi?"
Dah macam tengok movie je gaya abang aku punye 'wow' tu. Padahal dengar aku cite je kot.
"Dia confess kat adik"
"Pastu adik jawab ape?"
"Tak bagi jawapan lagi."
"Laaaa.... kenapa tak bagi jawapan lagi."
"Err tak sempat."
"Sebab?"
"Time tu abang dah sampai. Okay tuje the end."
"Wait...... means selama ni korang belum couple la?"
"Belum."
"Laa abang ingat ke korang dah couple.. So selama ni.. abang buat andaian sendiri lah ni?"
"Yelahhh!! Tu la lain kali tanya la dulu, bukannya main sebut sesuka hati! Dah keluar adik nak tidur!"
"Hahahaha sorry dik... Goodnight! Sweet dream!"
KAMU SEDANG MEMBACA
TIADA LARA YANG BAHAGIA
Novela Juvenilseorang perempuan yang gagal dalam percintaannya