"Hello..?"
"Hello abang... papa wad berapa?"
"Wad ICU... tingkat 3."
"Ouh okay... bye"
Harap-harap la papa okay. Kenapa tiba-tiba je jantung aku ni berdebar? Relax la jantung.. Nak jumpa papa je, bukannya nak jumpa future husband pun. Haishh makin laju pulak dia ni!
"Cik okay ke?"
"Huh?"
"Cik okay?"
"Okay, kenapa awak tanya?"
"Tak la, muka cik tu pucat sangat."
"Jangan risau, saya okay je."
"Nama saya Farhan.. ermm nama cik?"
"Salsabilla"
"Nice name.. Umur cik berapa?"
"16 tahun."
"16 tahun?? Wow.. cik memang tinggal sini ke?"
"Eh tak lah saya datang ni cuma nak melawat papa saya je."
"Ouh ye ke... Eh okay la saya pergi dulu ye... saya harap kita boleh jumpa lagi lain kali."
Dia sempat tersenyum ke arah aku sebelum berlalu pergi... Nak kata handsome tu.. boleh tahan jugak la.. Muka dia tu macam ada iras-iras orang cina.. Well not bad jugak kan?
Okay now.. mana wad ICU ni? Tingkat 3 betul dah, tapi lorong mana 1 ni?
"Adik!"
"Eh abang!"
Dah macam jejak kasih la pulak.. hehehe nasib baik la tak ramai orang kat sini.
"Papa okay ke?"
"Okay.. tapi sekarang ni papa tengah tidur balik so apa kata adik teman abang pergi cafe?"
"Cafe? Tak nak la.. Penat"
"Alaa bukan jauh pun cafe tu."
"Tak nak... abang pergi la sorang. Adik nak tengok papa."
" Hmm okay la kalau macam tu, apa-apa nanti call abang"
"Iyee... "
Dengan perlahan-lahan aku memberanikan diri mendekati wad ICU tersebut. Rasa macam dah lama tak nampak muka papa. Rasanya dalam bulan ni, ni lah first time dapat tengok muka papa. Papa selalu busy je dengan kerja. Papa tahu tak yang adik rindu sangat-sangat nak bermanja dengan papa? Adik harap kita dapat jadi macam dulu-dulu sebelum arwah mama meninggal.
KAMU SEDANG MEMBACA
TIADA LARA YANG BAHAGIA
Teen Fictionseorang perempuan yang gagal dalam percintaannya