Haihhh.. aku tak dapat fokus langsung dalam kelas tadi. Semuanya salah perempuan tak guna tu! Apa maksud dia? Dia nak aku merana? Ishh.. gila perempuan ni.
Hmm? Aril? Wait! Dia jumpa perempuan tu? Tak boleh jadi ni! Aku kena tahu apa rancangan dorang.
"Baby, you tinggalkan dia please?"
"I can't."
"Why? You, dia dah curang dengan you tau! Takkan you still nak simpan dia?"
"Aku malas nak percayakan kau."
"Sayang! Dah terang-terang dalam gambar tu dia dengan lelaki lain kan? Depan hotel pulak tu!"
Aku ke? Dengan lelaki lain? Depan hotel? Bila masa pulak ni!
"Sayang, dekat luar negara tu apa-apa pun boleh jadi tau!"
"Mana kau dapat gambar tu?"
"Secret."
"Tell me Hana. NOW!!"
"Sayang! Sampai hati you jerit dekat I kan?"
"Haihhh... okay-okay sorry. Aku cuma nak tahu mana kau dapat gambar tu."
"Well... I dapat gambar tu... sebab I ada upah spy."
"What? Are you crazy?"
"I know that! I cuma nak bagi tahu you yang perempuan tu dah lama curang dengan you. I nak tunjuk dekat you yang keputusan you untuk couple dengan dia tu satu kesalahan yang besar."
"Hana...."
"Couple dengan I please? You tinggalkan je dia."
Perempuan ni dah melampau betul!!
"Marlissa Hana!"
"Salsa?"
"Apa kau nak perempuan?"
"Aril, please jangan dengar cakap dia. I tak pernah curang dengan you."
"Huh! Kau ingat Aril percaya ke? Dah curang tu curang je la!"
"Salsa, I nak tanya you something."
"Okay, you nak tanya apa Aril?"
"Siapa lelaki yang dengan you tu? Depan hotel."
"Abang I."
"Huh! Abang konon! You, kalau tu abang dia takkan la sweet sampai macam tu sekali kan?"
"Aril, sumpah tu memang abang I!"
"Sayang, you percayakan dia lebih dari I ke?"
"I... I don't know."
"Aril, I still sayangkan you. I hope that, you tak buat keputusan yang terburu-buru."
"Salsa, I dah penat fikir pasal ni. I rasa better kita...."
"Aril.... I..."
"Kita putus."
No, sampai hati you buat I macam ni Aril.
"Kalau betul la you tak curang, why lelaki tu ada dengan you? I dah tak percayakan you lagi."
"Aril!"
"Hei, kau tak dengar ke? Kau dengan dia.. dah putus. So better kau blah je. Sayang! Tunggu la I!"
Sampai hati you kan? I takkan pernah lupakan apa yang you pernah buat dekat I Aril. Kalau itu yang boleh buatkan you bahagia, I rela lepaskan you walaupun I tahu hidup I akan merana tak lama lagi.
KAMU SEDANG MEMBACA
TIADA LARA YANG BAHAGIA
Teen Fictionseorang perempuan yang gagal dalam percintaannya