Salsabilla P.O.
Dah hampir dua bulan aku tinggal kat sini, macam-macam benda baru aku alami. Sekolah baru, kawan baru, rumah baru and banyak lagi la. Tapi fikiran still sama jugak, asyik ingat si 'ex' je. Haihh... move on Salsa!! Dia dah tak perlukan kau lagi! Dia maybe dah bahagia dengan anak Tengku tu. Tiba-tiba aku teringat balik perbualan telefon aku dan Aril minggu lepas.
"Hello?"
"Hello......."
"Who are you?"
"It's me, Aril"
"Aril??? Macam mana kau tahu nombor aku?"
"Tu tak penting..."
"Apa lagi yang kau tak puas hati? Tak cukup lagi ke sakitkan hati aku?"
"Salsa.... I miss you...Seriously! I tak pernah lupakan you. I sengsara dengan Hana, I tak pernah bahagia pun dengan Hana."
"Huh! Sengsara? Baru sekarang ke kau nak bagitau semua ni? Aku dah tak kisah la, lantak kau la nak jadi apa pun!!"
"Salsa, I sebenarnya kena paksa dengan Hana. Hana yang suruh I break up dengan you."
"So?"
"So, I ingat nak get back balik dengan you. I janji dengan you yang I akan tinggalkan Hana."
"Kau memang jenis tak sedar diri kan? Kau dah lupa ke yang kau dah buang aku dari hidup kau? Sekarang ni kau nak kutip aku balik? Aku bukannya perempuan murahan la jantan tak guna!!!!!!!!"
Serious, sekarang ni aku rasa betul-betul menyesal kenal dengan mamat ni.
"Salsa please! Give me a second chance!!"
"Second chance? Huh! Aku menyesal kenal dengan kau Aril, aku tak sangka life aku akan jadi seteruk ni disebabkan kau."
Tanpa menunggu jawapan daripada dia, aku terus mematikan panggilan.
Ahhhh, nangis lagi! Kenapa kau ni lemah sangat? Kau kena kuat! Buktikan dekat mamat tu yang kau boleh je teruskan hidup tanpa ada dia di sisi kau. Anyway Aril, thanks sebab pernah bahagiakan aku, and thanks jugak sebab dah luka kan hati aku.
KAMU SEDANG MEMBACA
TIADA LARA YANG BAHAGIA
Teen Fictionseorang perempuan yang gagal dalam percintaannya