SALSABILLA P.O.V
Sydney, Australia
Haihhh... Bosan la pulak duduk sorang-sorang dalam bilik ni. Sejak 2 hari sampai sini aku tak sempat lagi nak meronda kan? Call abang jap la.. Kot-kot la dia bagi aku keluar ke?
Aik? Mailbox? Tidur ke apa pakcik ni? Hishh tak boleh jadi ni.... Call lagi la.
"Hello?"
"Hello, abang pergi mana hah tadi?"
"Ouh abang pergi toilet la.. tu pun sibuk nak tahu.. Ni nak apa ni?"
"Abang... adik nak keluar boleh?"
"Keluar? Nak pergi mana?"
"Nak shopping la apa lagi... bosan tahu tak terperap je dalam bilik hotel ni.."
"Ouhh tahu pulak bosan eh.. Orang suruh teman pergi hospital taknak, macam-macam alasan dia bagi."
"Adik bukannya tak nak pergi, tapi adik tak ready lagi la.. Maybe next time."
"Ikut kau lah dik, hah ni nak pergi mana ni?"
"Shopping, but takdelah nak pergi jauh-jauh sangat.. Please abang! Please!!"
"Hmm pergi la.. Lepastu datang sini."
"Alaaa abang!"
"No shopping lah kalau macam tu, terus datang hospital nak?"
"Okay-okay fine, adik ikut cakap abang."
"Adik, papa dah sedar ni.. Abang nak jaga papa jap."
"Okay abang...... bye."
Harap-harap papa okay.... Jahat sangat ke aku ni? Papa sendiri tengah sakit pun tak nak melawat... Sorry papa, nanti adik melawat papa okay? I'm not ready yet....
KAMU SEDANG MEMBACA
TIADA LARA YANG BAHAGIA
Teen Fictionseorang perempuan yang gagal dalam percintaannya