33

7 5 0
                                    

Fasyril P.O.V

Haihh... kenapa lama sangat Salsa ni pergi Australia? Cakap haritu kejap je, ni dah seminggu tau! Aku rindu dia!! Haihh.. nak balik sekarang macam awal sangat, dah tu nak lepak mana ni? Library? Ishh sejak bila pulak la aku ni lepak dekat library?? Balik je la... aku ni dah macam takde hala tuju je.

Hmm? Siapa pulak la yang call aku time-time macam ni?

"Hello?"

"Hello.. Aril dekat mana tu?"

"Baru je on the way nak balik rumah... kenapa mama?"

"Aril bawak kunci rumah ke tadi?"

"Ehhh... alamak!! Terlupa!"

"Hmm dah agak.. Tu la bangun lambat lagi"

"Hehehe, habis tu sekarang  ni Aril nak pergi mana?"

"Pergi cafe jap, nanti mama ambik dekat situ je... senang sikit."

"Mama dekat mana ni?"

"Bank..  ala tunggu je situ, nanti mama ambik okay?"

"Hmm yelaaa."

Haihh.. baru ingat nak rehat-rehat dekat rumah je harini. Salsa kenapalah awak takde, hidup saya kosong tanpa awak.

"Welcome."

Harini cafe tak berapa ramai orang, so better aku duduk luar je. Kalau duduk dalam office mama tu, boleh mati beku aku dalam tu. Sejuk sangat!

"Hi Aril"

Aduuu... malapetaka apakah ini!!!

"Hi"

"Awak nak minum?"

"Tak nak."

"Ermm.. makan?"

"Tak nak."

"Ermm... chatting?"

"Kak Rita ni takde kerja ke?"

"Ade"

"Then pergi la buat, tak payah la nak menyemak kat sini."

Lantak la kalau dia terasa pun, perempuan yang jenis macam ni tak patut dilayan pun!

"Aril penat ke?"

Eeee!! Apa punya soalan la kau tanya!

"Ye, boleh tak Kak Rita pergi je? Jangan banyak sangat soalan tu?"

"Tapi... Saya rindu Aril"

"Eh perempuan dengar sini eh, aku dah ada girlfriend yang lagi lawa dari kau. So kau tak payah nak perasan yang aku akan suka kau."

"Awak akan menyesal dengan saya sebab cakap macam tu."

Aku tak tahu kenapa sejak pagi tadi mood aku memang swing habis. Mula-mula dengan Hana, sekarang ni Kak Rita pulak. Kenapa susah sangat manusia macam ni nak faham yang aku ni dah ada girlfriend??


TIADA LARA YANG BAHAGIATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang