Bab 8 : New CEO♔

280 17 2
                                    

"Emilia guess who will exchange our ceo place in JS Henry Holdings Washington?,".  Matanya memandang Emilia yang masih asyik membelik segala dokumen diatas meja kerja.

'Orang tengah fokus ni sibuk pulak si mamat jadian ni masuk dalam bilik aku. Karang sampai ke senja kerja aku yang berlambak nih tak siap siap kerja si Troll mamat siluman nih memang trang tang la dah siap kalau tak takdanya kacau aku niha buat kerja,'. Rungutnya didalam hati.

    "U Troll kalau tak sibuk kerja aku tak boleh ke, tahu lah kerja u dah siap karang i sumpah u jadi ular karang baru tahu, pergilah gigit firaun kat luar sana, ". Elok sahaja dia berkata matanya masih ralit memandang kearah kertas kerjanya. Troll lelaki berdarah Spain itu membulat kan mata birunya kearah Emilia.

'Berani beraninya mulut kecik itu mahu sumpahkan aku jadi ular,'. Amuknya didalam hati.

   "Hey Emilia before u sumpah i jadi ular biar i dulu sumpah u jadi makhluk hijau apa tuh orang panggil..., ". mukanya dimimik seakan memikirkan sesuatu. Sambil jari telunjuknya  memukul mukul bibirnya. "Haaa..kodokk sama macam kau, bila i jadi ular i terus buat u jadi hidangan makan tengah malam i,  Olla!, ". Jeritnya ditekan perkataan 'Olla,'. Sambil menepuk kedua tanganya. Emila sudah mengeleng gelengkan kepalanya.

' Suka hati kau lah Troll,'. Malas mahu dilayan.

   "Haaa kau ni buat aku lupa pulak main tajuk yang hot aku nak ceritakan dekat kau sekarang, ". Tak sudah sudah dengan perangai membawangnya si mat salleh siluman nih. Sudah terbiasa dengan sikap kuat membawang dengan mamat nih kalau jumpa je muka dia semua cerita hangat dalam office nih dengan hal hal luar office juga diangkut. Hal luar tuh kalau pasal pembangunan hal. Mahupun  hal yang memberi faedah tak pe la jugak ni pasal artis yang tak menjamin kejayaan orang pun. Yang selalu melayan kerenah mamat nih Anastasia kawan sepejabat dia juga tapi Anastasia pulak ambil cuti sakit. Sekarang terpaksa lah dia menghadap perangai Troll. Bersabar lah wahai hati. Pujuknya.

   "U tahu tak CEO sekarang ni rupanya just CEO sementara je and now dia akan ganti dengan  anak CEO yang juga merupakan anak kepada tuan syarikat nih juga,

". Katanya. Emilia yang sudah menghabiskan kertas kerjanya memandang kearah Troll. "So apa yang menariknya Troll,  setakat tukar CEO je so what make sense tak menterbalik company kita pun,". Emilia mengasingkan kertas kerja yang sudah siap disisinya lalu mengambil yang masih belum disentuh untuk menyambung semula.

   "Tuh la u kecik kecik tak nak belajar jangan menyampuk bila orang belum habis cakap,  anak CEO tuh bukan hanya cukup sifat, berkaliber, bekerjaya tapi kacak ya ampun,  sumpah pagi tadi i terserempak dengan dia. Rasa nak terkam dia time tu jugak,". Ya allah nasib lah si Troll ni bukan beragama islam kalau tak dah lama dah dia ceramahkan puas puas. Adoi peningnya nak melayan kerenah manusia yang berada dihadapanya tika ini.

   "Iya lah Troll nanti i pun nak tengok cemana u terkam CEO baru tuh takut takut dia campak u luar office dulu,  simpati pulak i tengok u nanti, ". Senggih Emilia.  Troll tidak kisah dengan kata kata Emilia dia masih asyik dengan mimpi disiang harinya.

'CEO ke tak dia mampu bantu aku buat kerja aku sekarang ke?.  Memang tak la. Semak aku nak fikir,'. Emilia masih mensibukkan diri dengan kerjanya.

    "Dari u kacau I Troll baik u porigi cari CEO u tuh mana tahu u berjodoh dengan dia kan, ". Troll yang seakan baru tersedar sesuatu.

"Betul jugak , ish u nih buat kan i makin sayang kat bestie i sorang nih nanti kalau i dapat lah mamat tuh confirm semua staf dalam office nih i belanja makan besar termasuk makcik pakcik cleaner sekali okay la byee i nak porigi cari CEO i,  muachh, ". Terus lelaki siluman itu keluar dari pejabat Emilia.  Emilia terus memutarkan bola matanya melihat perangai lelaki itu. Apa apa lah Troll yang penting sekarang i boleh buat kerja dengan aman.

NADA RINDU ♔Where stories live. Discover now