Bab 16: just stay..♔

162 21 5
                                    

  "Untungkan?,". Suara itu mengejutkan Emilia. Lantas Emilia menoleh kearah pemilik suara itu yang berada dibelakangnya.

"Untungkan! Dia lebih penting kan kau dari aku!!!, ". Maya menjerit kearah Emilia yang kelihatan terkaku melihat kehadiranya di muka pintu bilik William.

'Ken..kenapa dia..,'. Emilia gundah tidak terkata.

"Why? Emilia? you look at me like that? mesti u curious kan, kenapa aku ada kat sini? Pembetulan kat dalam bilik William Alexander mahupun villa ini..,". Perlahan dia mendekati tubuh Emilia yang masih terpaku disitu.

"Sebab, he will be mine one day!,". Maya memetir lagi nadanya sudah sampai seoktaf.

"Kau tahu..buat pertama kali aku melihat muka kau dalam teleport cctv tuh. Makin buatkan aku rasa nak hapuskan kau terus dari hidup William ..,". Maya menunjukkan jarinya pada skrin laptop milik William. Emilia terjerit sedikit bila Maya merentap rambutnya agak kuat. Sekaligus kepalanya didongak memandang tepat wajah Maya. Yang hanya seinci dari wajahnya. Perit terasa dari alur rambutnya yang dicengkam kuat oleh Maya. Mata Maya mencerlung tajam kearah wajah polos milik Emilia.

"U will regret beating on me girl.., ". Katanya keras.

"Maya!,". William yang tiba tiba muncul terus menolak kasar tubuh Maya hingga kepalanya terhentak pada bucu meja bersebelahan katil. Terlerai rambut Emilia yang dicengkam oleh Maya tadi. Air mata yang mula terbit dari tubir mata Emilia pantas diseka oleh William.

"Shh..don't cry please, this is an order..,". Pujuk William tapi nadanya bertukar keras diakhirnya. Arahan buat Emilia. Dia tahu background Emilia perisik persendirian kot. Takkan asas seni bela diri dia tidak tahu. Mungkin ada sesuatu yang terjadi sampai wanita itu menjadi lemah seperti sekarang.

Dia membelik belik tubuh gadis itu takut sekiranya terdapat sebarang kecederaan terpalit di batang tubuh wanita kesayangannya itu. Emilia menundukkan pandanganya bila terasa wajahnya direnung tajam oleh mata hazel milik William.

"Ee apa tenung tenung,". Soal Emilia resah dibuatnya bila mata tajam milik William meratah wajahnya. William melarikan tanganya menyelitkan sedikit rambut panjang Emilia dibelakang telinga kiri gadis itu. Yang menutup sedikit wajahnya tadi.

"Mana pergi Emilia dua tahun yang lepas di ballroom yang kua, yang happy go lucky..,". Sambungnya. Lega hatinya bila tiada sebarang perkara yang tidak diingininya berlaku kepada gadis itu. Namun itulah persoalan yang sentiasa menjadi tanda tanya buat dirinya. Bila melihat perilaku gadis itu sepanjang pertemuan sebelum ni dan harini. Kenapa Emilia tidak mahu bertindak melawan Maya Robert merangkap adik angkatnya itu.

"Auch!, ". Berpinar pinar pandangan Maya ketika itu bila kepalanya terhentak pada bucu meja dalam bilik William. Tangan kanan nya memicit micit kepala yang terasa sakit kesan hentakan tadi. Dah la dulu dahinya bocor sewaktu menculik Emilia. Tika itu dia mengalami kecederaan di bahagian dahi sehingga terpakasa membatalkan pertemuannya di pertunjukkan fesyen berprestij di bumi United State.

Wajah dikerut menahan perit yang menyengat pada kulit kepalanya. Terasa mahu pecah. Dia merasakan sesuatu apabila memicit micit bahagian kepalanya yang terkena bucu meja tadi. Seakan cecair yang semakin lembap. Matanya membulat terimbau memori lama. Lantas dia bangun terus melihat ke pantulan cermin meja solek milik William. Tangan yang memicit tadi dibawa untuk melihat wajahnya.

"Again!!..Tta..akk.. da.darah...!, ". Jeritnya.

Pandangan William terus dibawa kearah Maya bila mendengar jeritan kecil wanita keparat itu. Maya juga terus memandangnya tajam sambil memegang kepalanya yang sudah mengalirkan cairan pekat berwarna merah.

"Look at this blood!!!! William!!! U still pilih dia dari i, dah berapa kali bocor kepala i sebabkan kau orang berdua jahanamm semuaaa, jangan ingat aku akan lepaskan segala perbuatan yang pernah kau orang buat terhadap aku, jangan fikir kau dapat rampas William dari aku!!!,". Jerit Maya yang sudah bangun dari duduknya tadi. Tanganya masih memegang kepalanya. Cecair merah itu makin banyak mengalir dibahagian pipi kanan gadis itu.

NADA RINDU ♔Where stories live. Discover now