Emilia membangunkan tubuhnya. Matanya masih terpejam. Dia mengeliatkan kedua dua tanganya keatas. Sebelum dia bergerak turun dari katil. Matanya masih nanar tidak mampu melihat dengan lebih jelas. Dia meraba raba langsir pada pintu cermin namun tidak menemuinya. Yang dia rasakan ketika itu adalah dinding kosong.
'Apa nih?,'. Bisiknya. Dia menggosok gosokkan kedua belah matanya untuk memastikan penglihatanya.
"No Sliding doors?,". Dia pelik lalu memusingkan tubuhnya.
Kebiasaanya sewaktu dia berada didalam apartment. Kedudukan pintu kaca nya berada di sebelah kanan katil itu. Tapi sekarang kedudukanya sudah bertukar dihadapan katil. Dia yang tercengang mula terperasankan sesusuk tubuh yang sedang duduk bersilang disofa sambil melipat surat khabar bersebelahan dengan meja solek di ruangan bilik itu. Sekarang baru dia faham. Dia tidak berada di dalam apartmentnya.
" William,". Emilia mengigit jarinya takut diapa apakan dengan lelaki itu.
"Well good afternoon princess,". Perli lelaki itu. Malu le anak dara sekor ni matahari dah tegak atas kepala baru nak bangun. Nak dikejutkan untuk sarapan kasihan pulak tengok gadis itu tadi. Tak apa lah dia memilih untuk menunggu gadis itu bangun dari tidurnya.
"Sa..sa.say..,".Emilia mati kutu. William bangun dari duduknya.
"Aku nak kau mandi sekarang,". Arah William mata hazel itu memandang tajam wajah redup Emilia yang teragak agak.
"T..tapi saya kat..?,". William membuat wajah dingin.
"Kau nak mandi dengan diri sendiri atau aku yang mandikan kau Emilia Catrine!,". Pilihan diberi. Emilia yang kelihatan agak terkejut itu tanpa berfikir panjang. Terus mengambil tuala dan baju yang telah disediakan oleh lelaki itu diatas kerusi meja bersebelahan katil. Lalu berlari kecil ke arah tandas.
'Memang tak la..aku nak suruh dia mandikan aku..gila,'. Emilia mengeleng gelengkan kepalanya. Selamat masuk kedalam perut bilik air.
Senyuman yang sudah hampir pudar itu mula terukir kembali dibibir merah milik lelaki itu. William tersenggeh melihat tingkah Emilia.
"Kan simple, aku bagi arahan mudah kut..,". Lagaknya sudah seperti raja yang mengarahkan gundiknya melakukan tugas cewah. Apa apa jela Emilia. Kuat mengarah William tak seteruk Benz Michale merangkap majikan dia yang hidung melangit tuh. Sesak nafas Emilia karang kalau melayan Michael. Terasa lemas sekejap. William mengeluarkan nota kecil dari poket seluarnya. Bersama dengan sebatang pen. Dia menulis sesuatu pada kertas itu.
"Lepas pakai baju turun ke bawah! kalau tak ikut arahan aku! u will be my appetizer, my meat!,".
'Done,'. Bisiknya. Tak sudah mahu mengusik gadis itu. Lalu melekatkan nota kecil itu pada pintu bilik . Dia berlalu keluar dari bilik itu dengan satu siulan kegembiraan. Ya seronok. Seronok melihat gadis kesukaanya dibuli.
◇◇◇
"Hello Pa.. Pa tahu tak William dimana sekarang?,". Maya memandang tajam gambar lelaki yang memakai white masquerade semalam yang sempat ditangkap oleh salah seorang staff di syarikat JS Henry Holdings Washington.
YOU ARE READING
NADA RINDU ♔
RomanceEmilia Catrine♔ Kehadiran lelaki itu semula seakan mengucar kacirkan hidupnya berbanding di awal perkenalannya. William Alexandar♔ " i will be your nightmare, ". Setelah setahun berlalu, dia bertemu semula dengan lelaki yang dulu dia kenali sebag...