BAB 3

8.7K 197 18
                                    

" Benci. "

-; suara hati.

-; suara hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

✧✧✧✧

Hanna keluar dari biliknya dengan berbaju blouse berwarna putih dan seluar berwarna hitam. Dipadankan dengan tudung bawal berwarna biru laut.

" Hanna? Nak pergi mana? " Tanya puan Marina apabila terlihat kelibat anaknya lalu di hadapan ruang tamu.

" Hanna nak keluar kejap. Nak jumpa dengan Ain dan Fatihah. " Balas Hanna sambil memilih kasut di dalam rak kasut.

" Balik awal. " Pesan Puan Marina lalu berjalan ke arah dapur.

Hanna duduk di atas buai sambil menunggu grab yang sudah dia tempah 5 minit yang lalu. Kalau ada lesen memang dah lama bawa kereta honda city milik arwah abahnya.

Hari ini cukup sebulan arwah abahnya 'pergi'. Suasana di rumah sama saja macam dahulu, cuma kurang seorang. Hanna sentiasa termimpikan arwah abahnya. Dia lah insan yang paling terpukul akan 'kepergian' arwah abahnya. Kalau dulu mesti dia-

Pon...pon..

Bunyi hon dari kereta menyentap kan lamunan Hanna. Hanna berjalan ke arah kereta jenama Myvi. Dia masuk ke dalam kereta tersebut.

Suasana dalam kereta terlalu lah janggal. Hanna membuka telefonnya bagi hilangkan rasa janggal itu. Dia meng'scroll' aplikasi Instagram. Tiba-tiba matanya terbaca sebuah artikel yang kebetulan berada di wall instagram nya.

'mati dirogol dan dibunuh oleh pemandu grab'

Hanna menelan air liur nya. Okay tersekat di kerongkongnya.

Dia kembali menyimpan telefonnya ke dalam tas tangan dan cuba tenangkan dirinya.

Dia memandang pemandu grab yang berjantina lelaki itu. Dahlah muda, badan sasa. Kalau lelaki tu tangkap dia memang takkan lari ke mana dah dia ni.

Hanna memandang ke luar tingkap.

' Harap lelaki ni tidak apa-apa kan aku lah. '

Doa Hanna di dalam hati.

" Cik, dah sampai. " Pemandu grab itu menoleh ke belakang apabila penumpang nya tidak berganjak dari tempat duduknya walaupun keretanya sudah berhenti beberapa saat yang lalu.

" Cik? Cik?! " Tegur lelaki itu.

Hanna seperti baru tersedar dari lamunan nya.

" Hah? Tolong jangan apa-apa kan saya! Kalau tak saya jerit! " Jerit Hanna tiba-tiba. Dia memeluk badannya sambil memandang lelaki itu.

Tergamam lelaki itu sebentar sebelum ketawanya terburai melihat telatah Hanna.

" Cik, saya takkan apa-apa kan cik lah. Sekarang kita dah sampai. Cik tak nak turun ke? Ke nak teman saya bawa grab ni? " Tanya lelaki itu dengan senyuman manis di bibirnya.

Andai Itu TakdirnyaWhere stories live. Discover now