Deel 23

529 25 4
                                    

Volgende dag

Perspectief hayat
"WAKKERR WORDENNNN WE HEBBEN VANDAAG BRUILOFT!!" Krijst mijn moeder door het huis heen. Ik zit overeind en pak mijn telefoon tevoorschijn. Het klopt dat we vandaag een bruiloft hebben namelijk van onze nicht Samira. Het is nu 10:00 am dus ik moet snel opstaan en helpen met opruimen!!!! Ik doe een simpel jurkje met een legging aan. Bidden hoeft niet want mijn maandelijkse vriend is weer op bezoek. Ik loop de trap af en zie mijn moeder gehaast heen en weer lopen want als het op een feest neerkomt dan is het een chaos in huis met onze moeder. "Mama doe nou eens rustig" probeer ik haar te kalmeren. Niet lang daarna zie ik ook een gehaaste safae grondig schoonmaken. "Safae waarom zijn jullie zo haastig?" "HALLO DE GEHELE STOET EN DE FAMILIE KOMEN DE BRUID IN ONS HUIS OPHALEN!!" Ik sla mezelf voor Mn hoofd omdat ik besef dat de bruid hier wordt gebracht en klaar wordt gemaakt. Wij hebben namelijk een groot en ruim huis dus ja

Namiddag

Hanane is inmiddels in mijn kamer aan het stressen met haar haar en ik met mijn jurk. "Hayat zou je dit speltje in mijn haar kunnen stoppen ik pas er niet bij." "Ja tuurlijk" zeg ik vrolijk en zet t speltje in haar haar. Na een half uurtje zijn we beide klaar en staan onszelf te bewonderen voor de spiegel. "Omgg Snapchat timeee" gillen we tegelijkertijd. "Uhmmm niks Omg Snapchat timeee!!" Horen we walid ineens met een meisjesstem zeggen. We draaien ons om en hanane begint te blozen bij het zien van walid in een pak met een mooi kapsel. "Wauw hanane je ziet er mooi uit" zegt walid grijnzend wat haar nog meer doet blozen. "Ahmeemmmmm ik ben er ook nog" verstoor ik hun romantische moment. "Ewaja ik heb gewoon geen woorden voor jou eh zine." Zegt hij dan charmant. "Awww dankjewel broerlief!" Ik sluit mijn ogen en tuit mijn lippen voor een kus die ik gek genoeg niet voel. Ik open mijn ogen en zie dan dat walid de compliment aan hanane gaf en niet aan mij. Ik word misselijk van die twee en verstoor weer hun moment. "ahem de bruid zit te wachten beneden!" "Ow ja shittt vergeten" roept walid geschrokken. Walid holt naar beneden en hanane en ik moeten lachen om zijn actie. Zodra we ook naar beneden willen gaan komt safir toevallig naar boven. Ik kijk safir kwijlend aan wat hem doet lachen. Hij wenkt naar hanane dat ze ons even alleen moet laten. Hanane moet weer als een debiel heel opvallend weglopen en breed grijnzen tot ze verdwijnt. Nu is het alleen safir en ik. Hij scant me van top tot teen en ik doe hetzelfde bij hem. "Je ziet er prachtig uit prinses djellie" komt er smooth uit zijn mond en gunt me een knipoog. Ik voel mijn wangen rood kleuren en kijk verlegen weg. "Jij ziet er ook heel mooi uit." Breng ik er zachtjes uit. Hij zet zijn vinger onder mijn kin en zorgt ervoor dat ik recht in zijn ogen kijk. We kijken naar elkaar en dan glijden onze blikken naar elkaars lippen. Het is gebeurd... hij zet zijn lippen op die van mij en kust die zachtjes. Mijn buik kan ieder moment ontploffen van het fijne gevoel. Ik trek me rustig terug en kijk safir verliefd aan. "Ga je mee zina?" Vraagt hij me en vormt een haak met zijn arm wachtend tot ik mijn arm erin steek. Ik glimlach en steek mijn arm in die van hem en zo lopen we de trap af.

Tijdens de stoet wordt er hard muziek opgedaan en zitten hanane en ik uit het raam te hangen met de Marokkaanse vlag. Walid en Safir zien ons volop genieten wat walid de muziek nog harder laat doen, waardoor hanane en ik automatisch harder gaan zingen. Wij rijden in een BMW, Ilias en soufiane op motoren, de bruid en bruidegom in een limo en de rest in een Mercedes of een Porsche. "HEYYYYOUUUUU MABROUK 3LINAAAAAAAAA" gilt hanane door het getoeter heen. Walid wordt helemaaal gek en toetert als een gek.

Aangekomen in de zaal houdt safir mijn hand vast en walid doet hetzelfde bij hanane. Mijn nicht heeft ervoor gekozen dat iedereen in een tweetal moet zijn dus je kan al raden wie met wie is! "Hayattt kom hier foto makennnnnn nuuu!!!!" "OMG JAAAH" krijs ik en pak m'n telefoon erbij. Na duizenden foto's te hebben gemaakt zit er niet eens 1 goeie tussen. Safir en walid leunen verveeld tegen de muur aan en kijken ons aan. "Walid zou je een foto van ons kunnen maken?" Vraagt hanane net een pruillip. "Voor jou altijd" ik vind hun twee zo schattig maar ook misselijkmakend. Hanane en ik gaan goed staan voor de foto en wachten op walid tot hij er eentje maakt. "Oké 3...... 2..... 1....:: FLITSSSS" "mag jk hemmmm zien" vragen hanane en ik tegelijkertijd.

Na een lange dag plof ik uitgeput op bed en glimlach als ik terugdenk aan mijn kus met safir

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Na een lange dag plof ik uitgeput op bed en glimlach als ik terugdenk aan mijn kus met safir. Het is zo'n lieve en knappe jongen ik weet zeker dat hij mijn mektab is!

Wees daar maar niet zo zeker van hayat....

ramadan mubarak voor degene die vasten

Strange love.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu