Het is Inmiddels vakantie,"Tuuttuuttt"
Mijn oh zo fijne droom wordt verstoord door de luide wekker. Mompelend en al sta ik op en pak mijn telefoon erbij, scroll wat door mijn social media en reageer op berichten. Dan sta ik op en sla mijn deken om zodat mijn bed kan luchten. Ik loop wankelend naar mijn kast en grijp er een simpele zwarte jogging broek met een witte t-shirt van Ballin. Mijn haar zet ik in een hoge nette knot en mijn gezicht laat ik maar gewoon zoals het is. Ik maak nog snel mijn bed op en huppel vervolgens met mijn telefoon naar beneden. Ik vul de ketel met water en laat het koken op een laag vuurtje, verder pak ik een zak brood en begin tosti's te maken voor safae en walid. Voor mijn ouders maak ik msemen klaar. Ik dek de tafel gezellig met kaarsjes en roep iedereen dan naar beneden. Stuk voor stuk slentert iedereen de eetkamer binnen en nemen ze plaats. Als laatst komt mijn moeder met haar bolle buikje de kamer in wandelen.(weten jullie nog ze was zwanger?? Nog een klein maandje en de kleine Is er) ik schenk voor iedereen thee in en neem zelf ook plaats waarna we gezamenlijk dua doen en dan aanvallen. Het is akelig stil tot mijn moeder de stilte verbreekt. "Hayat benti ga je met mij en selima mee shoppen voor de kleine?" Haar ogen glinsteren als het ware waar ik geen nee tegen kan zeggen. "Ja hoor ik ga me ff aankleden" pers ik er dan moeilijk uit en glimlach zwakjes. Kijk selima zelf is een hele lieve tante maar die zoon van der is een regelrechte klootzak! De vorige keer dat we 'vochten' lachte hij me uit en gooide hij me op zijn schouder tot ik toegaf dat hij de sterkste was. Hoe kinderachtig! Hij doet alsof er niks is gebeurd en dat hij een schatje is NOT!!!! Met tegenzin zoek ik naar kleding in mijn kast. Ik pak er een zwarte kokerrok uit met daarboven een wit bloesje die ik er aan de voorkant in mijn rok steek. Ik pak er een zwarte hoofddoek bij en zet die mooi in model en pak er een mooie beige speld bij die ik vastmaak aan mijn hoofdddoek. Ik breng vervolgens een laagje mascara aan en doe een kleur mijn lippen met een nude lipstick. Ik keur mezelf goed in de spiegel en knipoog snel naar mezelf als ik merk dat ik echt slay kan ik het niet laten en pak snel Snapchat erbij en richt de camera op mijn gezicht. Drie minuten lang staar ik naar mezelf op mijn telefoon en vraag me af hoe ik er nou uit zie, want in de spiegel zie ik er Damn uit maar op snap......
"Hayat kom snel selima staat voor de deur" haalt mijn moeder me uit mijn discussie met mezelf. Vlug spuit ik een luchtje van de zara op en sprint naar beneden. "Mama ik ben kl-" oh nee niet weer toch???. Bij de deur staat niet alleen selima nee nee ook de achterlijke zak. "Eindelijk hayat je bent klaar Yallah kom" deelt mijn moeder doodleuk mee. "Uhm bij nader inzien hehe blijf ik toch maar thuis" "Huh 3alesh eh benti" jammert selima ineens. "Oh stil jij aub jij neemt ineens je oh zo geweldige zoon mee" mompel ik onverstaanbaar. "Dat hoorde ik." shit hij hoort ook alles he, besef ik weet zijn naam niet eens. "Waarom lach je eh rare" mengt hij ineens. Oh zeg wollah ik lachte hardop ik ben ook echt een mongool. "Waarom let jij op mij" kaats ik de bal terug lekker voor hem. "Touche" en rolt met zijn ogen. "Hayat niet aanstellen je gaat gewoon mee!" " oké oké mama" zucht ik terwijl die zak me grijnzend aankijkt. We lopen naar een mooie Mercedes die denk ik van hem is. "Kijk Hakima die heb ik van mijn zoon gekregen" zegt ze stralend tegen mijn moeder. Ik kon het weten hij is een drugsdealer dus geld heeft die man zeker wel. Trots stapt de zak in en ik wil hetzelfde doen op de achterbank maar mijn moeder moet me natuurlijk weer tegenhouden. "Hayat habibti ga aub voor selima en ik willen gezellig praten" "maarr maa-" ik krijg al snel een strenge blik dus tegenspreken kan nu al helemaal niet meer! Als een klein boos kind stap ik in en doe mijn armen over elkaar. Onze moeders kakelen maar door terwijl ik zo ongemakkelijk zit niet te doen gewoon. Zal ik gewoon de radio aandoen? Maar stel dat het niet mag van hem? Weet je wat schijt is niet zijn auto Dusja. Zelfverzekerd rommel ik met die knoppen. "Wat probeer je?" Vraagt hij onderzoekend en haalt een hand door zijn haar. "Springtouwen doe je mee? Ik probeer toch die ding aan te doen" antwoord ik geïrriteerd. Grinnikend drukt hij op een knopje en er speelt een nummer af. Stoer knipoogt hij naar me en gaat weer nonchalant met zijn arm uit het raam rijden. Ik word misselijk van hem en zijn houding!
Nadat hij heeft geparkeerd wilt hij de gentleman uithangen en mijn deur openen maar nee nee zo werkt dat niet. Ik open snel mijn deur maar wist niet dat de deur zo hard tegen hem zou komen... "hayat waarom ben je zo lomp?" Vraagt mijn moeder zuchtend terwijl selima haar lach niet in kan houden haar zoon integendeel kijkt me serieus en pijnlijk aan, like I care. We zijn al ruim een kwartier aan t winkelen althans onze moeders. Die zak en ik lopen gewoon achter ze aan niet dat hij er zich aan ergert ofzo want hij blijft me maar uitlachen als selima en mijn moeder iets aan me geven om te passen. Zoals nu dwingen ze me weet een jurk aan te doen en wat voor eentje! Het is een belachelijke jurk met allerlei soorten strepen lmohim regelrecht ugly! "Mama aub het is echt lelijk" zeur ik. "Saffie niet zo aanstellen gewoon passen" zucht mijn moeder dan. Onzeker verlaat ik de paskamer en sta voor hun neus."WAAAAAAAAHAHAHHAAHHAHAHAHAH"brult die zak, dat is gewoon zijn naam geworden haah maar goed hij zit me gewoon uit te lachen maar niet voor lang. "En jij nasreddine jij moet deze aandoen" ohhhh zo heet hij dus. Mompelend vertrekt hij naar paskamer en kleedt zich om. De moeders en ik kijken vol spanning naar t gordijntje. "Mama ik wil niet!" Horen we hem zeuren vanuit het kamertje. "Niet aanstellen zied laat zien!!" Langzamerhand gaat het gordijntje open en komt hij tevoorschijn. De moeders bewonderen hem maar ik hou m'n neus dicht en probeer mijn lach in te houden maar een geluidje ontsnapt en kan het dan niet laten om stuk te gaan HAHAHAHA. "WELEYMAA HAHAHAHA WAT IS DAT" proest ik eruit. Het ziet er echt niet uit dat brede postuur in een veels te kleine ruitjes hemd en dan nog een beige opa broek het was gewoon een te leuk plaatje maar ja. "Jij gaat spijt krijgen" sist hij in mijn gezicht. "WIE HET LAATST LACHT LACHT HET BEST BITCH AHHAAH" lach ik op mijn beurt ik zijn gezicht
Hmmm Nasser en hayat kunnen het wel vinden met elkaar zeg.
1222 woorden toch wel een sterretje waard?