Verliefd duik ik mijn heerlijke bedje weer in na een geweldige dag. Net dat ik mijn ogen wil sluiten krijg ik een melding. Ik negeer het en sluit mijn ogen. Geïrriteerd pak ik mijn telefoon toch omdat ik te benieuwd ben. "Ik heb echt genoten vandaag lieverd!!" Lees ik hardop, van safir uiteraard!
Enthousiast open ik de chat en start een gesprek.
Met een ochtend humeur draai ik de douche knop aan en laat de warme stralen over me lichaam gaan.
Zodra ik de douche uitstap is er niks van mijn humeur overgebleven. Douchen geeft me zo'n rustgevend gevoel. Ik pak een leuk setje en tut mezelf een beetje op. Ik groet iedereen netjes en klets wat met Safae. We besluiten gezamenlijk 2M te kijken. Ondertussen zet ik het thee op en stop wat lekkernijen in een bordje. Ik loop gehaast terug met het dienblad in mijn handen om mijn serie niet te missen. Wanneer ik helemaal in mijn serie zit gaat mijn telefoon af. "Is het Nasser benti????" Vraagt mijn moeder enthousiast, die is gek! "Tuurlijk niet het is Safir!" Beantwoord ik haar vraag. Ze mompelt wat en propt haar mond vol met noten. Ik moet lachen en loop naar boven om op te nemen."Heyyy Safir" "Ewa zwina" ik grinnik zachtjes.
"Ben je aangekleed??" "Jaa" zeg ik en kijk goedkeurend naar mezelf in de spiegel. "Kom naar buiten" zonder te kunnen antwoorden wordt er opgehangen. Ik loop terug naar beneden en laat de rest weten dat ik weg ga. Ik pak mijn jas en doe mijn sneakers aan. Ik spring in de auto en omhels safir.
"Doe je gordel nou maar om" lacht safir terwijl hij me probeert weg te duwen. Ik knik braaf en doe mijn gordel op. Als een klein kind stel ik telkens de vraag waar we naartoe gaan waar safir "zul je zo zien" elke keer op antwoord. Ik geef t op en besluit maar te gaan slapen tot we er zijn. "Doornroosje wakker worden" hoor ik safir fluisteren. Ik ben wakker maar ik hou mijn ogen gesloten om te luisteren wat hij gaat zeggen. "Zied eh lela sta op!" Roept safir ineens.
"Je hoeft niet zo te roepen ik ben niet doof!!!" Roep ik boos terug. "Ik wist wel dat je niet sliep" grijnst safir. Ik word rood door schaamte en verander snel van onderwerp door naar buiten te kijken. "Wauw... waar zijn we??" Zonder op zijn antwoord te wachten stap ik uit en kijk bewonderend on me heen. Het is net als de vorige keer een soort strand met een tafeltje voor twee, omringd met rozenblaadjes en versierd met kaarsjes.Ik draai me om naar safir en knuffel hem stevig. Ik wurm me los uit zijn armen, huppel naar het zand. Enthousiast neem ik plaats en wacht op safir die lachend aankomt lopen.
We lachen, eten, praten alsof dit ons eerste ontmoeting is. We kunnen het zo goed vinden met elkaar, geweldig! Zodra safir zijn eten opeet ga ik in het zand zitten en bekijk de zonsondergang.Perspectief Safir
Ik veeg mijn mond af en ga stilletjes achter Hayat staan. Zal ik het haar nu vragen?...Hmmm wat wil je vragen safir?
🦋