Wedding Day
3.25 AMVoor de zoveelste keer kijk ik naar de wekker. Ik kan maar niet slapen. Over een paar uur is het al zover. Wie had dat verwacht. Ik die gaat trouwen en dan nota bene met de persoon die ik haat. Hij moet zeker niet denken dat ik mijn eer aan hem zal geven. Nu ik er zo over nadenk mag hij van mijn part zelfs op de bank de nacht doorbrengen. Het gaat moeilijk worden, I know. Ik sluit mijn ogen en bereid me voor op wat er komen zal.
"Naar rechts kijken alsjeblieft" ik doe wat de ziana van me vraagt en kijk naar rechts. Mijn make up is bijna klaar en het ziet er zo mooi uit! Ze spuit nog wat fixing spray op mijn gezicht en dan is ze klaar.
Ik heb iedereen mijn kamer uitgejaagd om even op adem te komen. Nerveus kijk ik naar mijn witte bruidsjurk en ga er met mijn hand langs. "Ben je al aangekleed Hayat?"
Shit
Ik grijp naar mijn jurk en probeer het zo snel mogelijk aan te doen. Langzaam gaat de deur open en verschijnt mijn moeder in de deuropening. "Je ziet er beeldig uit benti" ik trek haar in een knuffel en kan het niet laten om een mee te snikken. Ze helpt me met mijn rits vanachter en bekijkt me van top tot teen aan. We worden verstoord door luid getoeter. Mijn maag keert zich om en mijn knieën beginnen te knikken. Ik ga het echt in mijn jurk doen van de zenuwen. Mijn moeder houdt mijn jurk vanachter vast zodat ik gemakkelijk de trap af kan.
Iedereen is er. Ik neem plaats op de bank en doe erg mijn best om niet in tranen uit te barsten. Hanane en de rest staan bij de deur en laten de bruidegom er niet in. Ze krijgen briefjes geld en maken giechelend de deur open. Nasser zoekt me met zijn ogen wat hem is gelukt. Hij groet mijn ouders en loopt op me af. Ik sla mijn ogen neer en voel hoe zijn lippen mijn voorhoofd kussen. Hij heeft een op maat gemaakte pak aan wat hem prachtig staat. Zijn haar is mooi in kapsel en zijn heerlijke geur is niet te missen. "Lukt het met staren?" Ik reageer er niet op en sta op. Mijn ouders knuffelen me als eerste. Het moeilijkste gedeelte van de bruiloft. Nasser houdt de deur voor me open en helpt me instappen. Wat een gentleman. In de auto zelf is het vrij stil op de muziek na dan. Schijt. Ik doe de muziek harder en dans erop los. Nasser kijkt me raar aan maar doet niet veel later mee. Ik zing mee op het nummer 'za3ma'. Nasser lacht hard en hyped me op.
We maken snaps op zowel zijn maar ook mijn telefoon. Onze chauffeur doet het dakraam open. Ik zie mijn kans schoon en hang er meteen uit. "Hayat weg daar!" Beveelt Nasser mij. Let maar eens op.
Ik zwaai met de Marokkaanse vlag tot ik naar benden getrokken word. "Je moet ook alles verpesten voor me he" mompel ik geïrriteerd. Hij grinnikt en gaat dan zelf uit het dak hangen. Vol ongeloof staar ik hem aan. Ik open mijn raam en hang daar vervolgens uit.
We zijn aangekomen bij onze fotoshoot plek. Het is een prachtig kasteel met een hele grote tuin. De foto's zijn genomen en we rijden nu richting de zaal.
Ook de zaal is prachtig. Hand in hand betreden Nasser en ik de zaal. Het is een gemixte bruiloft dus zitten de mannen boven en de vrouwen onder.