Chapter 1

632 41 3
                                    

Perspectief Yasmina:

Ik tik ongeduldig met mijn hak op de  grond.
Mijn client bijt op haar nagels van de zenuwen.
'Het komt goed.' Fluister ik. Ze knikt glimlachend en kijkt weer voor zich uit.

Als de rechter de zaal inloopt sluit ik kort mijn ogen en maak een smeekgebedje.

'De vader van 2 jonge kinderen wordt verdacht van de ontvoering van zijn kinderen naar het buitenland. De verdachte wordt hierbij schuldig verklaard voor ontrekking van 2 minder jarige aan het wettelijk gezag en op basis van artikel 279 Strafrecht krijgt de schuldige een gevangenisstraf van 8 jaar.'
Ik sta trots op en omhels mijn cliënte die in tranen uitbarst. De moeder van de 2 kinderen.
'Ik kan dit niet geloven. We hebben gewoon gewonnen!' Roept ze blij.
'Je hoeft niet meer bang te zijn. Die man gaat achter slot en grendel!'
Ik kijk toe hoe de man wordt meegenomen door 2 agenten. Hij schenkt me de meest hatelijke blik ooit en wordt de zaal uitgetrokken.
Ik glimlach trots.

Nadat alles is afgerond ga ik naar huis om mijn overwinning te vieren. Nog een zaak gewonnen.

Ik ben Yasmina el Makthari en ik ben 23 jaar oud. Ik werk als strafrechtadvocaat en heb mijn eigen advocatenkantoor. Yasmina Law.
Ik heb van de 160 zaken die ik heb gehad 155 zaken gewonnen. En er zullen er nog vele komen.

Ik ben Yasmina, en ik neem julie mee in mijn leven.

EmpireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu