'Harold je bemoeit je nooit met het huishouden. Het moet geen probleem zijn om je er nu ook even buiten te houden!' schreeuwt Daniëlle.
Ik loop met mijn handen in mijn zakken naar de keuken toe. Ik vis een appel uit de fruitschaal en hang mijn tas met mijn zwemspullen op mijn schouder.
'Ik houd mijn mond pas als jij het eens goed doet!' schreeuwt Harold dit keer.
Ik doe mijn oortjes in en zet een playlist aan. Ik ben jaren geleden al gestopt met melden dat ik weg ging. Die twee hebben toch altijd ruzie.
Harold en Daniëlle zijn mijn pleegouders. Ach ja dat kun je ze niet noemen. Ze wonen in een krot en zijn beiden alcoholist. Echt hoe zijn hun ooit door de keuring heen gekomen? Maar ik moet wel bij hun blijven, anders slaap ik op straat.
Ik heb al een aantal pleeggezinnen gehad. Ik denk dat niemand zit te wachten op een 17 jarige die nog last heeft van een traumatiserende gebeurtenis. Ach ja, het zal wel aan mij liggen.
Bij de voordeur ligt hun hond me zielig aan te kijken. Hij heeft zijn riem in zijn bek geklemd. Zelfs die hond vind het hier niks.
'Heey Vegas,' zeg ik en geef hem een aai over zijn bol.
Ik doe de riem bij hem om en loop naar buiten. Ik heb afgesproken bij het meertje met Thomas en Jessica, oftewel Jess. Ze is zo iemand bij wie het raar is om hun hele naam uit te spreken.
We gaan naar Jason. Hij geeft een poolparty. Ja Vegas gaat ook mee. Ik neem die hond echt bijna overal mee naartoe.
Iets verderop zie ik Thomas en Jess al bij het muurtje staan wachten. Ik trek mijn oortjes uit. Vegas begint flink uit enthousiasme aan de riem te trekken. Ik doe hem af en hij rent op de twee af.
Ik sjok er grijnzend achteraan.
'Hee Vegas,' lacht Thomas en probeert hem fatsoenlijk te aaien, terwijl die hond alle kanten in vliegt.
'Heey Mitch,' zegt Jess en ze geeft me een knuffel.
'Heey,' glimlach ik.
Als ze me loslaat trekt Thomas me in een bro hug.
'En heb je der een beetje zin in?' vraagt hij lachend, terwijl hij een keer op mijn schouder slaat.
'Jawel hoor ik kijk er nu al naar uit
om je straks vloeiend onzin te zien praten,' zeg ik.'Zegt er een,' lacht Jess, als we verder lopen.
'Wat sarcasme is mijn enige verdediging,' zeg ik onschuldig.
'Oohh ik ga jou zo dronken voeren vandaag,' lacht Thomas.
'Succes,' mompel ik.
'Oh hier is het,' zegt Jess en ze wijst naar een groot huis rechts van ons.
'Zijn jullie klaar voor het vetste feest ooit,' zegt Thomas schijnheilig.
'Ik vertrouw hem niet,' sist Jess naar me, waardoor ik licht grinnik.
'Nee absoluut niet nee,' lach ik naar Thomas en duw hem bij zijn schouders vooruit richting het huis.
Hoe dichter we bij de achtertuin komen hoe harder de muziek in onze oren klinkt.
'Welcome in paradise,' grijnst Thomas als hij de poort open maakt.
Veel mensen zitten in het zwembad, sommige meiden liggen te zonnen, stelletjes staan te zoenen en Jason is met wat mensen aan het barbecueën.
Thomas had zijn zwembroek al aan. Hij trekt zijn shirt uit.
'Kom Jess,' lacht hij en springt in het zwembad.
Jess had haar bikini blijkbaar ookal aan, want ze trekt haar jurkje uit en springt in Thomas zijn armen in het water. Thomas drukt zijn lippen op die van haar en Jess kust hem terug.
Daar zijn stelletjes altijd zo goed in. Je flink laten merken dat je vrijgezel bent.
Ik loop met Vegas naar Jason toe.
'Hee Mitch!' roept hij als hij me ziet aankomen.
'Heey,' lach ik.
'Kan ik me ergens omkleden?' vraag ik.
'Tuurlijk. Je weet mijn slaapkamer te vinden he,' zegt hij.
Ik knik en loop naar het huis toe.
#
Als ik me heb omgekleed zie ik dat Vegas naast Jess op zo'n bedje ligt te zonnen.
Ik schud lachend mijn hoofd.
'Daar is ie hoor. Heb je flink gesport. Poehh,' lacht Thomas achter me.
'Ja klopt. Ik train nu om zo snel mogelijk een zak chips naar binnen te krijgen,' lach ik.
'Vriend hoe kan je zoveel eten en niks aankomen,' lacht hij.
'Hij eet er op zijn minst geen twee leeg. Jij wel,' lacht Jason en duwt ons een beker in onze handen.
Thomas gooit het gulzig achterover en ik volg zijn voorbeeld.
Op een onvergetelijke avond. Die ik hoogstwaarschijnlijk toch wel vergeet.
Ennnn...
Wat vinden jullieee?
Hoofdstuk 1 van A Missing Soul is nu officierl online.Vergeet dat sterretje niet in te kleuren. 🌟
Groetjes Roos
JE LEEST
A Missing Soul
Romance'Bemoei je niet met iets waar je niks vanaf weet,' brom ik en tik een keer op haar schouder. Ik maak de deur achter me open en trek me los uit haar greep. Ik loop de deur uit, Rose verbaasd achterlatend. De deur valt met een harde klap achter me dic...