Rose

1.6K 83 0
                                    

Ik wordt bijna verblind door alle flitsende lichten om me heen.

'Rose hier alsjeblieft!'

'Rose heb je tijd voor een paar vragen?'

'Waarom koos je voor deze film?'

De stemmen van alle journalisten vliegen om mijn oren.
Een sterke hand ondersteund mijn onderrug. Ik kijk opzij en zie Jace me glimlachend aankijken. We hebben nu al bijna drie jaar een relatie.

'Je kan dit,' fluistert hij in mijn oor en drukt vervolgens een kus op mijn haar.

De pers reageert er meteen op.

'Rose, zingt Jace vaak voor je?' roept iemand.

Jace laat me los en loopt nar de journalist toe. Mij bij de flitsen achterlaten. Ik til de rok van mijn jurk een stukje op en begin te lopen. Een liefelijke glimlach siert mijn lippen. Oh nee he.

Ik was één ding vergeten. bij dit gebouw is er een trap. Drie keer raden waar de rode loper overheen gaat. Ja hoor, de trap.

'Ik help je wel,' hoor ik Jace zeggen.

Hij pakt mijn hand vast en zorgt ervoor dat ik fatsoenlijk de trap op kom. Rode lopers zijn nooit mijn beste momenten geweest. Ik moet altijd opletten dat ik niet val. Probeer maar eens op hoge hakken, in een lange jurk, met veel flitsen een trap op te lopen... Juist ja dat dacht ik al.

Jace slaat een arm om mijn middel heen en ik druk een kus op zijn wang.

Opnieuw zijn er veel camera's op ons gericht. Ik en Jace zwaaien nog kort naar iedereen en lopen dan het filmtheater in. We mogen meteen door naar de zaal toe. In de zaal zitten al veel mensen die graag de film als eerste wouden zien.

                              ***

'En dan nu de ster uit deze film, Rose Pepperwood,' hoor ik de man uit de zaal me aankondigen.

De twee grote klapdeuren gaan open en Jace en ik lopen naar binnen toe.
De hele zaal zit bomvol. Een vrouw wijst Jace naar zijn stoel op de eerste rij. Ik loop naar de man toe die me net heeft aangekondigd. Hij overhandigt me de microfoon.

'Hallo iedereen, ik wil als eerste iedereen bedanken die vanavond is gekomen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn team en ik een hele mooie film hebben neergezet. Het is een fil met een verhaal. We wouden iederee laten beseffen hoe erg de ramp op negen juni in 2011 was. Ik hoop met heel mijn hart dat jullie het een net zo'n mooie film vinden als ik,' vertel ik.

Iedereen begint te klappen. Ik geef de man de microfoon weer terug en ga op de stoel naast Jace zitten.

'Ik ben trots op je schat,' glimlacht hij.

Ik kus hem snel en focus me dan op het grote scherm. De letters van de film verschijnen in beeld: A Missing Soul.

                              ***

De aftiteling komt in beeld. Het is nu de bedoeling dat iedereen van de regie en de cast naar voren komt. Snel sta ik op en ga ik bij de regisseur staan. Iedereen begint te klappen en te juichen. We slaan allemaal een arm om elkaar schouders heen en maken een buiging. Er worden bloemen naar ons gegooid. Het is een lief gebaar. Van mijn manager mag ik ze alleen nooit oppakken en meenemen, aangezien ik niet weet wat iemand ermee heeft gedaan.

De grote deuren, waardoor we naar binnen zijn gekomen, gaan weer open. We verlaten als eerste de zaal en gaan vervolgens naar het chique restaurantje dat bij het theater zit aangesloten.

'Heey Rose, Je hebt echt zo goed gespeeld in deze film,' zegt Danique.

Ze zat ook bij de cast. Ze was mijn stuntdubbel. Best raar eigenlijk om met haar in gesprek te gaan. We filmen dan misschien niet meer, maar het is wel net alsof ik in de spiegel kijk.

'Ja, maar alleen al hoe ze die ene scene bij de boot aanpakte. Ze deed alles gewoon zo verschrikkelijk goed,' hoor ik iemand enthousiast tegen iemand anders vertellen.

Ik draai me glimlachend om. Jace staat alles tegen een journalist te vertellen.

'Sorry heb je even?' vraag ik aan Danique.

Ze knikt en glimlacht naar me. Ik glimlach terug en loop vervolgens naar Jace toe. Ik sla mijn armen van achter om zijn schouders heen.

'Rose je vriendje Jace was net aan het vertellen over hoe goed je in de film speelde. Wat vind jezelf van de kwaliteit van je acteren?' vraagt de journaliste en ze kijkt flirterig naar Jace en vervolgens bitchy naar mij.

Ik hoef me nergens om kwaad te maken. Jace heeft het meteen door.

'Wat bedoel je daar nou weer mee? Rose kan alleen maar perfect acteren. Voor minder neemt ze geen genoegen. Wij zijn klaar hier. Een fijne avond nog,' zegt Jace.

Hij pakt mijn hand vast en samen lopen we naar de rest van de cast en de regie.

Oehh Rose is een actrice. Aan haar woorden te merken is dit wel een heel erg bijzondere film. Ik vraag me alleen af of iedereen daar zo over zal denken. Wat vinden jullie er tot nu toe van?

Vergeet dat sterretje niet in te kleuren.🌟

Groetjes Roos

Groetjes Roos

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
A Missing SoulWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu