Ik houd de deur bij de ingang voor Rose open.
Ze glimlacht naar me en loopt naar binnen toe. Ik volg haar voorbeeld en ga ook naar binnen. Rose staat zoekend om zich heen te kijken. Een paar mensen zitten smiespelend in de hoek van de ruimte.
Ik pak haar hand en trek haar mee naar de balie.
'Goedenavond, waarmee kan ik jullie helpen?' vraagt de vrouw vriendelijk.
'Twee kaartjes voor The Darkest Minds,' zeg ik en vis mijn portemonee uit mijn broekzak.
Ik vis er een briefje van 20 euro uit.
De vrouw werpt een blik van mij en naar Rose.
'Willen jullie de love seats?' vraagt ze glimlachend.
'Welke is goedkoper?' vraag ik.
'Ja graag,' zegt Rose.
Ze lacht en stoot speels met haar schouder tegen de mijne.
'Dan wordt het 16 euro,' zegt ze.
Ik geef haar het biljet en neem de twee kaartjes aan.
'Rose hier is je kaartje,' zeg ik en wil hem aan haar geven alleen ze is nergens te bekennen.
'Rose!' roep ik en kijk zoekend om me heen.
'Hier! Ik heb popcorn gehaald,' hoor ik ineens achter me.
Ik draai me met een ruk om en haal licht opgelucht adem. Ik had geen zin in al die heisa met de pers.
Ik geef haar haar kaartje en loop richting de zaal.
Mensen zitten ons aan te staren. Rose ziet het ook.
Ik sla een arm om haar schouders heen. Een kus druk ik op haar slaap. Rose pakt mijn hand vast en sluit genietend haar ogen.
'Ze zijn het echt!' hoor ik iemand roepen.
Ik grinnik en loop de zaal in.
'Deze stoelen zijn voor ons,' zegt Rose en wijst naar een soort bankje.
Ik knik en ga zitten. Rose komt naast me naar en een tevreden zucht verlaat haar lippen.
Sommige mensen werpen een snelle blik op ons. De lichten in de zaal gaan uit en de reclames beginnen.
#
'Waarom duren die reclames zo lang?' zucht Rose.
'Omdat jij anders geen werk hebt,' grinnik ik.
'Ha ha ha,'
'Shht hij begint!' roept ze enthousiast.
'Als je je mond houdt kunnen mensen het ook horen,' lach ik.
Ze knikt en houdt haar mond. Ik leg mijn arm achter haar op de stoel leuning. Ze gaat wat tegen me aan hangen en laat haar hoofd op mijn schouder rusten.
'Dit is fijn,' zucht Rose.
Ik slik en mormel wat.
De film begint en Rose neemt een handje popcorn.
#
Ik kijk Rose recht aan en zij doet hetzelfde. De karakters zoenen. Dit is misschien wel het meeste cliché ding wat ik ooit ga doen.
Ik leun naar voren. Iets voor haar lippen blijf ik hangen. Ik weet dat we het zouden proberen, maar ze blijft een actrice en ik die jongen van het afgebrande eiland.
Zal het ooit werken?
Rose lijkt er duidelijk anders over te denken, want twee zachte lippen plaatsen zich op de mijne.
Ik zoen haar meteen terug. Ik houd haar hoofd vast en haar hand ligt op mijn schouder.
Een flits verblind me, ondanks het feit dat ik mijn ogen dicht heb. Ik trek me terug en kijk naar de plek waar het vandaan kwam.
Een aantal mensen van 16 staan foto's te maken.
'Dit gaat sowieso geld opleveren bij de paperazzi's,' zegt er eentje enthousiast.
'Eey wijsneus. Je krijgt vijf euro als je nu weg gaat,' zeg ik en gebaar naar de deur en kus Rose opnieuw.
Rose grinnikt en kust mijn lippen.
Ze kijkt me glimlachend aan. Zo erg is ze niet.
Misschien is ze zelfs best leuk? Is het raar als ik dat zeg?
Ik sta op en trek haar overeind, waardoor ze tegen me aan beland.
Ze grinnikt zacht en pakt een hand vast, voor ze me richting de uitgang van de zaal trekt.
De film was toch al afgelopen. Buiten de zaal zien we, door de ramen van de bioscoop, dat de beveiliging paperazzi tegen houdt.
Een medewerker ziet ons en gebaart dat we moeten komen. Rose en ik doen meteen wat ze zegt.
'Jullie kunnen de achter uitgang gebruiken. Zorg dat jullie veilig thuis komen,' glimlacht ze naar ons.
'Komt goed,' zeg ik en steek mijn handen in mijn broekzakken.
'Wat hij probeert te zeggen is dankjewel,' glimlacht Rose.
Dat bewonder ik ergens wel aan haar. Ze is altijd positief, maar dan ook gewoon letterlijk altijd.
Alleen zal het wel even duren voor wij serieus kunnen worden.
Rose pakt mijn hand vast en trekt me mee naar buiten.
We komen in een zijstraatje naast het stadscentrum terecht.
'Je bent net een crimineel zo,' lacht Rose.
'Waarvan?' lach ik.
'Je hebt mijn hart gestolen,' zegt ze overdreven met een raar stemmetje.
'Wow dat was te cliché,' lach ik.
Rose is al lachend weg gerend. Ik zet de achtervolging in. Ik ben sneller dan haar. Al snel kom ik bij haar en sla mijn armen km haar middel. Een kreetje verlaat haar mond. Met een draai zet ik haar weer op de grond.
'Gek,' lacht ze en drukt een kus op mijn wang.
Ik vind ze wel schattig samen. Alleen is dit kuikentje ook schattig.🐤. Ze zou mee moeten doen aan Holland's got talent.
Vergeet dat sterretje niet in te kleuren. 🌟
Groetjes Roos
JE LEEST
A Missing Soul
Romance'Bemoei je niet met iets waar je niks vanaf weet,' brom ik en tik een keer op haar schouder. Ik maak de deur achter me open en trek me los uit haar greep. Ik loop de deur uit, Rose verbaasd achterlatend. De deur valt met een harde klap achter me dic...