Zenuwachtig loop ik het huis van Thomas binnen. Ik weet niet honderd procent zeker of het een goede zet was om Rose over mijn verleden te vertellen. Het is niet zo dat ik haar niet vertrouw, het tegendeel zelfs. Ik vertrouw alleen heel die paparazzi niet. Ik heb geen zin dat dit verhaal dadelijk naar buiten komt.
'Hey, hoe is het gegaan?' vraagt Thomas vanaf de bank.
'Alles is weer goed,' zeg ik en kijk op.
Jess zit naast hem en Thomas heeft een arm om haar heengeslagen.
Ik loop ook naar de bank en ga op de stoel naast hun zitten.
'Dus, vertel,' zegt Jess enthousiast.
Ik kijk haar vragend aan.
'Hoe heb je het weer goed gemaakt?' grinnikt Thomas.
'Met cupcakes,' antwoord ik droog.
Jess grinnikt en schudt lachend haar hoofd.
'Als jij daar nou eens een voorbeeld aan neemt. Ik lust ook wel wat cupcakes hoor,' zegt Jess en ze stoot Thomas tegen zijn schouders aan.
Thomas vist een briefje van tien euro uit zijn portemonnee.
'Nou als je ze toch lust mag je ze best halen, maar neem dan ook meteen voor ons mee,' grijnst Thomas.
'Het is dat ik honger heb,' zucht Jess en pakt het briefje van hem aan en staat op.
Ze pakt haar jas en stopt haar telefoon in haar broekzak.
'Tot zo,' zegt ze nog voor ze naar buiten loopt.
'Kijk zo regelen we dat,' grinnikt Thomas en slaat zijn handen achter zijn hoofd in elkaar.
'Ik zou maar oppassen. Het is wel Jess waar we het over hebben. Die komt terug met de meest rare cupcakes, omdat jij het niet ging halen,' lach ik.
Hij perst zijn lippen samen.
'Misschien moet ik me maar gaan verstoppen, ja,' lacht Thomas.
Ik grinnik en schud lachend mijn hoofd.
'Wil je iets te drinken?' vraagt hij en staat op.
'Doe maar een pilsje,' zeg ik.
'Ik doe met je mee,' zegt hij en loopt naar de keuken toe. Hij trekt de koelkast open en niet veel later komt hij terug met twee bierflesjes.
Ik pak de opener van tafel en maak de mijne open en overhandig hem aan Thomas. Ik neem er een gulzige slok van en zet hem dan op tafel neer.
'Morgen geeft Jason trouwens weer feest,' zegt hij en gaat weer tegenover me zitten.
'Alweer?' vraag ik lachend.
'Ja, die ouders waren niet thuis,' zegt Thomas schouderophalend.
'Top, dan neem ik Rose mee,' zeg ik.
'Als ze kan althans,' voeg ik aan mijn zin toe.
'Vraag het haar dan,' lacht Thomas en neemt een slok van zijn bier.
Ik knik en vis mijn telefoon uit mijn broekzak. Ik sta op en loop naar de gang toe. Ik doe de deur achter me dicht en leun tegen de muur aan. Ik toets de nummers van haar telefoonnummer in en hij gaat een paar keer over.
'Hey,' hoor ik aan de andere kant van de lijn.
'Hey, met mij,' zeg ik.
'Wat is er?' vraagt Rose.
'Jason geeft morgen feest. Heb je zin om mee te gaan?' vraag ik.
'Ja, lijkt me leuk!' antwoord ze vrolijk.
'Daarna kunnen we wel bij mij slapen,' voegt ze er zacht aan toe.
Een speelse grijns vormt zich om mijn lippen.
'Klinkt als een plan,' zeg ik.
'Dan zie ik je morgen,' zegt Rose.
'Ik haal je om acht uur op,' zeg ik.
'Hmm die cupcakes zijn echt lekker,' hoor ik iemand op de achtergrond zeggen.
'Is dat Jess?' vraag ik grinnikend.
'Ow ja, ze hoorde dat je cupcakes had gebracht,' legt Rose uit.
'Klopt en Jess zou nu cupcakes voor ons drie gaan halen,' zeg ik en ik schud lachend mijn hoofd.
Ik hoor Rose zacht door de telefoon heen lachen.
'Wil je haar nog spreken?' vraagt Rose.
'Nee, dankje,' zeg ik glimlachend.
Ik werp een blik op mijn horloge. Het is half tien 's avonds.
'Slaap lekker alvast,' glimlach ik door de telefoon heen.
'Welterusten, Mitch,' hoor ik Rose terug zeggen en er verlaat een tevreden zucht haar lippen.
Ik glimlach en hang op. Ik stop mijn telefoon terug in mijn broekzak en loop naar Thomas toe.
'En gaat ze mee naar Jason?' vraagt hij en legt zijn telefoon weg.
'Ja, en oh ja, op de cupcakes hoef je niet te rekenen. Jess zit momenteel die van Rose op te eten,' grinnik ik.
'En dan wel mijn tien euro houden zeker,' zucht Thomas en gooit zijn handen de lucht in.
Hey mensjes,
Jess heeft wel slim gespeeld met de donuts vinden jullie niet?Vergeet dat sterretje niet in te kleuren.
Groetjes Roos
JE LEEST
A Missing Soul
Romance'Bemoei je niet met iets waar je niks vanaf weet,' brom ik en tik een keer op haar schouder. Ik maak de deur achter me open en trek me los uit haar greep. Ik loop de deur uit, Rose verbaasd achterlatend. De deur valt met een harde klap achter me dic...