Mitch

1K 64 1
                                    

'Hoeveel krijg je van me?' Vraag ik bot en sta ruw op.

Vegas reageert meteen en komt naast me staan en blaft een keer.

Rose vond het een goed idee om aan iedereen te vertellen dat ik vannacht in het park heb geslapen. Ze wou der de consequenties van bespreken. Echt hou je met je eigen zaken bezig. 

'Niks het is goed zo,' zegt ze.

Kijk ik zal mezelf even uitleggen.
Sommige mensen vinden dat je het niet terug hoeft te betalen, omdat ze van je weten dat je het een keer terug betaald. Meestal ook in de vorm van eten of ze zijn oprecht gul.

En je hebt mensen zoals Rose. Ze probeert aardig te zijn door subtiel te glimlachen dat ik eigenlijk gewoon arm ben. Dan zal ik der even iets vertellen. Niet iedereen is actrice.

Ik vis een vijf euro briefje uit mijn jaszak en gooi het op tafel.

'Heb je alles?'vraag ik aan Kyra.

Ze knikt glimlachend. Ze is gewoon altijd vrolijk. Dat vind ik zo leuk aan der.

Kyra staat op en komt naast me staan.

'Ik zal jullie er wel uit laten,' biedt Jace aan.

Kijk ik heb niks tegen Jace.
Hij is oprecht wel aardig denk ik, ik snap dan ook niet waarom hij iets met Rose heeft.

'Nee bedankt, we vinden het zelf wel,' grimas ik terug.

Kyra haar hand glijd in de mijne. Ze knijpt er een keer bemoedigend in en glimlacht naar me. Meteen wordt ik iets rustiger.

Ik loop snel naar buiten toe.

Als Kyra, Vegas en ik buiten zijn sluit ik de deur.

Ik kijk Kyra afwachtend aan.

'Is zij niet die actrice uit die nieuwe film?' vraagt ze me.

Ik knik en verwacht een zelfde reactie als Jess me had gegeven. In de realiteit krijg ik daarentegen het tegenovergestelde.

'Ik snap niet dat iedereen die film zo goed vinden. Ze hadden veel minder special effects moeten gebruiken,' zucht ze en loopt weg.

Ik grinnik zacht. Kijk daar ben ik het nou volledig mee eens.

Ik snelwandel achter haar aan.

'Wat wil je gaan doen?' vraag ik.

'Ik was eigenlijk onderweg naar huis, als je wilt mag je wel mee?' vraagt ze me.

'Heel graag,' glimlach ik dankbaar naar haar.

***

'Hey mam,' zegt Kyra.

'Hallo mevrouw Adams,' glimlach ik naar Kyra haar moeder.

Ze kijkt op van haar krant en zet de kop koffie neer.

'Hey Kyra, wat leuk dat je er ook bent Mitch! Lusten jullie iets te drinken?' vraagt ze.

'Eigenlijk wel ja,' grinnikt ze en ploft op de bank neer..

'Inderdaad. Jace heeft zich nou niet bepaald aan zijn aanbod voor drinken gehouden,' lach ik.

'Nee,' lacht ze terug.

Kyra haar moeder zet twee bekers op de tafel voor ons neer en loopt dan weer naar haar krant toe.

Ik neem een glas water en drink een paar slokken.

'Klopte het wat Rose zei? Dat je vannacht weer in het park had geslapen?' vraagt Kyra zacht.

Ze weet dat het soms een gevoelig onderwerp is. Ze is ook een van de weinige die de waarheid van mijn thuis situatie weet.

Ik knik langzaam en zet mijn glas weer op tafel neer.

'Mitch, als het thuis even niet gaat kan je altijd hier heen komen,' zegt ze en kijkt me recht aan.

Ik glimlach dankbaar.

'Die zal ik onthouden,' zeg ik.

'Was er iets gebeurd thuis?' vraagt Kyra.

'Harold had me vier dagen geleden neergeslagen met een lege fles. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht en ben eigenlijk vanochtend pas uit het ziekenhuis ontslagen,' grinnik ik zogenaamd heel onschuldig.

Kyra haar ogen worden groot.

'Gaat het wel met je? Waar heeft hij je geslagen?' vraagt ze bezorgd en begint meteen naar verdachte plekken te zoeken met haar ogen.

Ik pak haar schouders vast en nu ben ik degene die haar recht aankijkt.

'Alles gaat goed met me, ik beloof het je,' zeg ik.

'Als er iets is bel je me okay?' vraagt ze bezorgd.

Ik knik als teken dat het goed is. Een opgeluchte zucht verlaat haar lippen.

'Ik wil gewoon niet dat er iets met je gebeurd,' zucht ze.

Ze laat haar hoofd op mijn borstkas leunen. Ik leg een arm om haat heen wrijf geruststellend op en neer.

'En dat is lief van je,' zeg ik.

Wat vonden jullie ervan?
Laat het weten in de reacties.

Helpen jullie deze koe ook naar de moeehhhh van de ster toe? Vergeet hem dan niet in te kleuren! 🐄🌟

Groetjes Roos

Groetjes Roos

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
A Missing SoulWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu