'Kyra ga je tanden poetsen! We moeten naar de tandarts. Hoe kan ik dit nu weer vergeten?!' roept Kyra haar moeder door het huis heen.
Kyra laat haar hoofd achterover op de bank vallen. Ik grinnik en zet de televisie uit.
'Het maakt niet uit. Ik kom die film nog wel een andere keer afkijken,' lach ik.
Ze schud lachend haar hoofd.
Ik trek mijn schoenen weer aan en sta op.'Ik vond het gezellig,' glimlacht ze.
'Ik ook,'glimlach ik terug en werp een korte blik op haar.
Bij de deur staan we even stil.
'Ow kom je vanavond ook naar het feest van Charlie?' vraag ik.
Ze zucht en schud haar hoofd.
'Waarschijnlijk ga ik dat niet halen. We moeten vanavond bij mijn oma op bezoek,' zegt ze.
Haar oma ligt in het ziekenhuis. Best al een tijdje. Ze ligt niet op sterven, maar het gaat ook niet goed met haar, dus houden ze haar daar voor observatie.
Ik knik begrijpend.
'Jammer, ik had het leuk gevonden,' zeg ik en krab onhandig in mijn nek.
Ze kijkt me recht aan.
'Als we op tijd terug zijn zal ik nog even langs komen,' glimlacht ze.
'Super,' glimlach ik terug.
Ik maak de deur open en zet twee stappen naar buiten.
'Dan hopelijk tot straks,' zeg ik en knipoog een keer naar haar.
Ze lacht verlegen.
'Tot straks,' zegt ze.
Ik zwaai, terwijl ik wegloop. Achter me hoor ik de deur weer in het slot vallen.
Naast me klinkt flink getoeter.
'Yoo gap, ik dacht al dat je hier nog zou zijn. We gaan bij mij thuis gamen,' hoor ik Thomas roepen.
Hij hangt half uit zijn raampje.
Ik knik en loop naar de bijrijders kant.
'Ho ho, die stoel is alleen voor grote mensen,' zegt Thomas serieus en schiet vrijwel meteen in de lach om zijn eigen grap.
Die vent is ook echt altijd vrolijk.
'Zullen we van plek ruilen dan?' zeg ik serieus.
Thomas kijkt me nep beledigd aan. Ik schud lachend mijn hoofd en stap dan naast hem in.
***
'Dus ik heb Cola of bier,' lacht Thomas.
'Doe maar een pilsje,' zeg ik.
'Goede keuze,' lacht Thomas en zet twee blikjes Bavaria voor ons neer.
Hij zet de Playstation aan. Ik pak mijn blikje en neem der een paar slokken van.
Thomas ploft naast me op de bank neer en volgt mijn voorbeeld. Ik kom hier al sinds ik hier ben komen wonen. Ik weet onderhand wel wat waar ligt.
Ik trek het kastje open en pak twee controllers van de oplader af.
'Wat krijgt de winnaar?' vraag ik grijnzend.
'Die mag Jess ophalen,' zegt Thomas en slaat op zijn been alsof hij de beste deal ooit heeft.
'Ow dit ga ik zo hard winnen,' lach ik.
'Ow ja joh?' lacht Thomas en zet het spel aan.
***
'Serieus?' Lach ik en gooi de controller naast me op de bank neer.
Thomas krabt onhandig in zijn nek.
'Mijn controller was kapot?' zegt hij lachend.
'Ja dat zou ik ook zeggen ja,' lach ik terug en schud mijn hoofd een keer.
'Maar je hebt verloren dus je mag Jess lekker zelf ophalen voor Charlie zijn feest,' lach ik en sla een keer op zijn rug.
'Maar als je mee gaat heb je meteen een rit voor het feest,' zegt Thomas grijnzend.
'Daar heb je een punt,' mompel ik en laat mijn handen over mijn zogenaamd sikje gaan.
Thomas kijkt me vragend aan.
'Vooruit we gaan. Het is kwart voor acht,' zeg ik en sta op.
'Yess,' lacht Thomas en gooit blij zijn handen in de lucht.
Samen lopen we naar de auto toe. Thomas doet de deur op slot en stapt ook in. Hij geeft gas en rijdt richting Jess.
***
Thomas snelt de auto uit en drukt op de bel. Hij gaat aan de zijkant van de deur staan.
Ik volg niet helemaal wat hij doet dus ga ik langzaam de auto uit.
De deur gaat open en Jess kijkt vragend om zich heen.
'Mitch? Waar is Thomas?' vraagt ze.
Meteen snap ik zijn plan.
Hij gaat achter haar staan en slaat zijn armen om haar heen en drukt een kus op haar wang.
Een geschrokken gil verlaat haar lippen en ik schud lachend mijn hoofd.
Die twee sporen echt niet.
'Je ziet er weer geweldig uit, Jess,' zegt Thomas en drukt nog een kus op haar wang.
'Waar is-?' wil Thomas iets vragen maar wordt onderbroken door een andere stem.
'Heey Thomas,' zegt ze.
Nu valt haar blik op mij.
Ik laat mijn hoofd naar voor vallen en een zucht verlaat mijn mond.'Niet jij weer,' zucht ik en kijk haar recht aan.
Oehhh zal er iets op het feest van Charlie gaan gebeuren?
Vergeet dat sterretje niet naar deze banaan te brengen. 🍌🌟
Groetjes Roos
JE LEEST
A Missing Soul
Romance'Bemoei je niet met iets waar je niks vanaf weet,' brom ik en tik een keer op haar schouder. Ik maak de deur achter me open en trek me los uit haar greep. Ik loop de deur uit, Rose verbaasd achterlatend. De deur valt met een harde klap achter me dic...