Mitch

985 66 3
                                    

Ik trek me terug en kijk Rose licht verbaasd aan.

Ik kijk over haar schouder naar Kyra. Ze schudt haar hoofd en loopt weg.

Het is niet dat ik haar nooit meer wil zien. Het is zeker ook niet het geval dat ik wou dat het voorbij was met haar.

Alleen vlak nadat het uitging zag ik haar met iemand anders op een feest staan zoenen. Heel eerlijk was het dus ook weer niet.

'Dankje,' zucht ik.

Haar handen verlaten mijn haar en glijden af naar mijn schouders.

'Is ze weg?' vraagt Rose.

Ik knik.

'Waarom gaan we niet gewoon bij mij thuis slapen. Het is niet goed voor je hechtingen om heel de nacht on dit bankje te liggen,' zegt Rose weer.

Ik zucht een keer diep. Ik heb geen zin om er steeds tegenin te gaan. Ergens heeft ze nog wel gelijk ook. De dokter zei dat het niet vies mocht worden.

'Vooruit,' zeg ik en laat mijn hoofd vallen.

'Yess!!' lacht ze en ze springt op.

'Sorry ik had geen zin om hier op de bank te liggen,' zegt ze verontschuldigend.

'Nee zover aas ik onderhand wel hoor,' grinnik ik.

Ik sta op en volg haar het park uit.

#

'Wilje in mijn bed slapen? Ik kan wel op de bank?' Biedt Rose aan.

Ze heeft een kussen en een deken in haar armen geklemd.

Ik steek mijn armen uit en pak de spullen eruit.

'Ik red me wel. Ik had anders op een houten bank geslapen. Dan is dat vijfsterren luxe,' zeg ik schouderophalend.

Rose schudt lachend haar hoofd.

Ik draai me om naar de bank en leg de spullen vast wat op de juiste plek neer.

Rose gaat op de bank zitten en ik kruip in de hoek van de bank.

'En nu?' zegt ze en kijkt voor zich uit.

Ik haal mijn schouders op.

'Weet je al wat je wilt voor de film deal?' zucht ze.

Ze pakt haar laptop.

'Misschien moet ik even mijn agente mailen voor wat meer details,' mompelt ze.

Uit het niets slaat Rose een kreetje en slaat geschrokken haar handen voor haar mond.

Ik trek de laptop uit haar handen en kijk naar het beeldscherm.

'Actrice Rose Pepperwood gooit kans weg,'

'Geen nieuwe film voor Rose Pepperwood vanwege schandaal,'

'Jace bekent en heeft bewijs van het vreemdgaan van Rose Pepperwood,'

De titels spoken als het ware door de nieuwspagina van google heen.

Ik klik op het artikel over Jace. In het scherm verschijnt in grote foto, van Rose natuurlijk.

Ze is in het park en zit op een bankje. Dan komt het besef pas bij maar naar binnen. Iemand heeft een foto genomen van het moment dat Rose me zoende om Kyra weg te krijgen.

'Ow,'

Het enige stomme woord wat er uit mijn mond komt is ow.

Ik open mijn telefoon en zie veel nieuwe volg verzoeken op instagram. Ik accepteer er een paar en krijg al snel krijg ik reacties.

Sommige vrolijk en andere kwaad, omdat ik volgens hun Rose haar kans op de film verpest heb.

Een wild idee schiet me binnen. Het is deels mijn fout dat ik haar kans op de film waarschijnlijk heb weg gegooid.

'Misschien moeten we gewoon op date gaan,'

Rose kijkt me verbaasd aan.

'Hoe bedoel je?'

'Nou, voor hetzelfde geld werkt het wel en dan kunnen we gewoon zeggen dat dit net begonnen was,' zeg en gebaar van Rose naar mij.

'Het zou kunnen werken,' zegt ze zacht.

'En als het niks uithaalt kunnen we dat altijd zeggen,' zeg ik schouderophalend.

'Wanneer zou je dat dan willen doen?' vraagt ze.

'Morgenavond, zeven uur?' Stel ik voor.

Ze knikt.

'Het moet wel op een drukkere plek zijn, zodat veel mensen ons zien,' zegt Rose.

Daar had ik eigenlijk geen zin in, maar ze heeft wel gelijk. Anders komen we nooit geloofwaardig over.

'Wat dacht je van dat nieuwe tentje in de stad?' vraagt Rose.

'Werkt voor mij,' zeg ik.

'Ik kom je om kwart voor zeven ophalen, dan zijn we om zeven uur in de stad,' zeg ik.

'Ohja we moeten wel met de fiets, ik heb niet echt een auto,' grinnik ik.

'Komt goed,' glimlacht ze naar me.

Ze leunt tegen me aan en laat har hoofd op mijn schouder rusten.

Lichtelijk verbaasd van haar actie laat ik haar even haar ding doen.

'Wat doe je?' vraag ik
uiteindelijk.

'Shhttt, we moeten vast in de stemming komen,' zegt ze met haar ogen dicht, maar de glimlach op haar gezicht is zelf voor iemand die blind is niet te missen.

Oehh ze gaan op een datee,
Misschien niet helemaal voor het echt, maar ze gaan wel!!

Als jullie twee watermeloenen waren, zouden jullie dan een ster willen inkleuren? 🌟

Groetjes Roos

Groetjes Roos

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
A Missing SoulWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu