Kapitola 18

7K 378 24
                                    

„Velio!“ ozval se z jídelny dívčí smích. Dotyčné bylo očividně jedno, že právě čekají na příchod královské rodiny.

Kris pohlédla na dívku z devátého kraje.

„Nevychovanec,“ ozvala se šeptem jednička z vlasy zapletenými do copu, nad čímž její sousedka protočila očima.

Obě se tak dopustily přestupku proti etiketě. Jak se zdálo, jejich chování byly přítomné ženy a dívky ochotné tolerovat. Pokud se ovšem jednalo o někoho z odlehlého kraje, vystavily jeho prohřešek na obdiv všem. Mohly ji rovnou ukamenovat. Kris se snažila nedat své rozhořčení najevo. Mohly by brát ohledy. Pomyslela si. Jenže takové dívky, jež toužily po bohatství a vysokém postavení nebyly. Pro ně nebylo omluvou ani to že dívka neměla zkušenosti s královským dvorem ani to, že byla nejmladší vybranou. Kris stačil jediný pohled aby věděla, že se jedná o jednu ze sester Valenteových. Stejně jako třetí vybraná z devítky, měly obě sestry hranaté brady, výrazné přední zuby, stále pootevřené macaté rty, ploché malé nosy, zelené oči, tmavé hustší obočí, poměrně nízká čela a vlasy, jež z černé přecházely v hnědou. Zatímco sestry zvolily šaty výrazného nejen střihu ale i barvy, poslední z nich na sebe toho dne oblékla tmavě vínový model s objemnou sukní.

Z devítek přeskočila Kristin pohledem na osmou Oblast. Snědá pleť, baculaté tváře, plné rty, perfektně rovné a bílé zuby, velké nosy, šedé oči postavené dále od sebe, žádné pihy a především tmavé, kudrnaté vlasy. Tyto vybrané byly neskutečně hubené. Kris tušila, že se stejně jako u devítek nejedná o dostatek pohybu a perfektně vyváženou stravu, ale o nedostatek potravy.

Sedmou oblast přeskočila. Šestky jí z nějakého důvodu naháněly hrůzu. Neskutečně pohublé postavy, kostnatá ramena, až nezdravě bledá pleť, ostré rysy ve tváři, nafouklý spodní ret, tmavší kruhy pod očima, světlé oči našedlé barvy, jež se pomalu vytrácela. Obočí bylo v porovnání s vlasy tmavé.

Pětky byly ve své podstatě zlatovlásky se světle zelenýma očima. Měly poměrně dlouhé krky a velké uši. Výškově byly menší, ovšem na čtvrtou Oblast neměly. Tyto dívky byly o hodně menší než ostatní. Pyšnily se delšími předními zuby, perfektně vykrojenými rty, bradou s malým důlkem, výraznýma hnědýma očima a kudrnatými, zrzavými vlasy. Mezi trojky, jejichž vlasy byly také zrzavé, ale s nádechem červené, patřila dívka, jež svým obličejem Kris připomínala lišku. Jejich oči byly sytě modré. Tváře měly lehce pihované. Postavově připomínaly spíše vychrtlé chlapce. Ploché hrudníky, téměř žádný pas, boky pomalu užší než ramena.

Pro dvojku typické lehce nadzvedlé špičaté nosy, sdílely všechny tři její zástupkyně. Vystouplé lícní kosti, našpulené rty, hnědé vlasy. A pak tu byly jedničky. Dlouhé, rovné hnědé, karamelové vlasy, modrošedé oči, nafouknuté rty, dokonalé postavy hodné modelek, jež z této Oblasti také často pocházely. Své postavy dávaly všem na obdiv v úplých šatech, které až ke kolenům byly zdobené převážně lesklými kamínky, které přecházely v rozšířenou sukni, jež sahala až na zem. Chůzi na podpatcích ovládaly bezchybně, a tak byl celkový dojem naprosto dokonalý. To se nedá říct o jejich charakteru.

Snažila se nadat na sobě cokoli znát. Přesto její znechucení neuniklo dvěma ženám.

„Lady Kristin,“ oslovila ji Bellance.

„Ano, slečno Orfei?“ pohlédla na ženu Kristin.

„Pokud se usměješ upřímněji, bude to vypadat lépe,“ poradila jí tiše žena, jež ji a její dvě společnice měla na starost.

Tmavovláska přikývla a slušně poděkovala. Bellanceiny rady jí však byly k ničemu. S obtížemi dokázala vykouzlit slabý úsměv, jež byl naprosto falešný. Jak měla tedy dosáhnout upřímného působení? Než stačila na svou otázku najít odpověď, do jídelny vstoupil královský pár se svým potomstvem. Kris se okamžitě zvedla od stolu stejně, jako ženy a dívky, jež byly zasvěceny etiketě.

Dostatečně krásná: VybranáKde žijí příběhy. Začni objevovat