Bab 24

25 0 0
                                    

"i have an idea!" Alisa termonolog kuat sehinggakan kakaknya terdengar.

"kau ni dah kenapa, Lisa? Dah buang tebiat ke senyum dan cakap seorang seorang ni?

" hehe, takde ape ape pun. Tetiba dapat idea nak buat sesuatu"

"kau ade ape ape ke ni? By the way, lepasni tolong akak buat sesuatu jap"

"takde ape ape pon kak. don't worry ~ alright kak"

*******************************************************************************

*flashback*

"abang, jom pergi ke kelab malam" gurau Alisa.

"jom" kata abangnya bergurau.

"tapi macammana nak pergi masuk dalam kelab malam  dengan pakai tudung bagai , mesti kena fitnah nanti?"

" ooii, aku tak bagi betul betul lah Lisa!" 

"takdelah... Lisa teringin nak tahu keadaan dalam kelab malam macammana. untung lah abang lelaki boleh masuk sebab lelaki tak boleh nampak sangat dia muslim ke tak dari pemakaiannya. hahahah. "

" kau ni Lisa bangangla "

" yelah betullah. teringin juga nak tahu masalah sosial. Hmmm. boleh ke eh pakai ninja neck lepastu pakai rambut palsu? kiranya Lisa tutup aurat juga, kan?"

" oi tapi rambut palsu tu namanya dah menipu orang lain"

" tapi kan rasanya takyahla ambil rambut palsu yang nampak sangat macam rambut betul. so orang dah tahu itu bukan rambut betul... pakai rambut macam badut tu takleh ke? hahaha"

" aduh lisa lisa ape ape jelah kau. napelah aku adik macam kau ni"

" ala bang kadangkadang kau masuk air juga. lupa ke?"

"hahahaha"

Bila Lisa teringat perbualan dengan abangnya ketika abangnya keluar bawak jalan-jalan, dia terpikirkan idea yang sesuai untuk dia masuk ke dalam kelab malam. Gila-gila juga Alisa ni . Sanggup nak buat idea gila macamtu semata mata nak tahu apa Nazmi buat di dalam kelab malam.

Agak agak Alisa betul betul ke nak pergi ke kelab malam semata mata untuk Nazmi?

Bersambungggggggggggg.




*************************************************************************

p/s: i know its getting weirder. just read it fellow readers hahahahha

Asal Kau BahagiaWhere stories live. Discover now