Bab 11

15 1 0
                                    

Sambungan perbualan diantara Ashraf dan Fatin....

"weh betul ke kau nak buat camni ni Acap?"

"ye betul. tapi sebelum tu kena pastikan si Nazmi tu minat kat siapa. tapi tengok cara dia macam dia ada syok sikit kat Alisa lah. kau dapat agak atau rasa tak Fatin yang si Nazmi tu suka kat siapa?"

"manalah aku tahu tapi aku tahu dia still tak puas hati ngan aku lah Acap. aku taktahula berhasil ke tak rancangan kau ni. Tapi kalau betullah Nazmi tu suka kat Alisa aku takkan bagi peluang Alisa tu dapatkan Nazmi. Sebab Nazmi tu sebenarnya asal dia memang untuk aku!"

" hahaha kau yang lepaskan dia dulu siapa suruh ! tak kisahla sekarang aku nak habuan aku. Aku nak Alisa, kau nak Nazmi kau, tapi aku rasa kalau Nazmi tak suka ke suka sama je sebab rancangan aku ni supaya Alisa move on untuk suka kat Nazmi"

" Okay tapi  aku tetap tak puas hati lah. "

" Dah kenapa pulak?"

"takdelah aku baru tahu rupanya ada  perempuan lain yang nak tackle Nazmi. Jeles aku"

" jeles kau, kau simpan lah eh. dah aku nak settle sesuatu jap. nanti ape ape aku bagitahu kau"

"ape ape jelah"

*******************************

Lisa sejak berjumpa dengan Mimi semangatnya makin tinggi untuk membalas mesej Nazmi yang masih tak berbalas itu.

Dia offkan wifi dan pada masa yang sama dia menaip katakata di dalam kotak reply whatsapp Nazmi supaya tak nampak dia typing dan online. tapi dia taip kemudian padam balik 

 Alisa menaip beberapa perkataan tapi tak tekan balas malah membuang perkataan demi perkataan.

Waalaikummusalam Nazmi . sebenarnya saya masih suka kat awak|

Waalaikummusalam Nazmi . sebenarnya saya masih| 

Waalaikummusalam Nazmi . sebenarnya|   

 |Type a message

"aaaiiisssshhhhhhhhhhhhhhh i dont know what to do anymore" jerit kecil Alisa di atas katil di dalam biliknya.

author sibuk nak bagi komen juga :alahai apa susah terus terang jelah minahhh 

  *******************************************************

" Alisa!! eh jumpa pulak awak kat sini. Tapau ni je ke?"

"Awak ke Ashraf tu? Ha'ah tapau je ni"

"Ye saya lah Ashraf yang mesej awak haritu. Tak nak makan sini ke? saya boleh ajak Nazmi sekali. Dia pun on the way nak ke sini"

" Eh takpelah ,saya tapau makan kat ofis je"

" Janganlah macam tu tolak pelawaan saya. Nazmi kot sekali makan dengan kita."

" Janganlah paksa saya."

" okay tapi dengan syarat  saya belanja yang awak tapau ni"

"takpelah. saya bayar sendiri."

Dengan lajunya Ashraf bagi duit pada makcik kafe.

"eh takpelah. Nah amik balik rm 10 awak" dengan pantas juga Alisa memberi kembali duit kertas merah itu kepada Ashraf.

Malangnya, ketika itu Nazmi sudah berada di dalam kafe dan ternampak dari jauh kelibat Ashraf dan Alisa di kaunter makanan tanpa disedari oleh mereka berdua. 

Alisa pun berlalu pergi...

"Acap nape Alisa bagi duit kat kau?"

"Dia nak belanja aku doe, kau ade?" dengan bangganya Ashraf berkata.

"Sampai hati  kau Lisa, selama ni kau tak pernah pun belanja aku makan. Boleh pulak kau belanja si Acap ni yang baru je kau kenal eh. sampai hati." bisik Nazmi dalam hatinya.

"oh yeke.. untunglah. " kata Nazmi bernada sedih.

"kau nape? sedih ke tak dapat dibelanja makan oleh Alisa? ahahha kau kan kawan dia. Takkanlah dia tak pernah nak belanja kau?"

"kau expect ape doe? tak semua kawan belanja kawan lah. weh serius aku rasa kurang selera makan. aku gi dulu"

Nazmi pun berlalu pergi tanpa membeli sebarang makanan.

"haha. serius aku tak plan ni. " kata Ashraf sambil senyum.

*****************************************

*bunyi nada dering telepon Alisa*

"siapa pulaklah kol aku pepagi ni"

Alisa mengangkat panggilannya...

"Assalammualaikum Lisa, ni Ashraf ni. Maaf mengganggu. saya sebenarnya nak minta sikit pertolongan dari awak. Saya semester ni tengah buat fyp (final year project) dan perlu menggunakan mesin HPLC sekejap. Jadi, boleh tak nak pinjam untuk menggunakan mesin HPLC dari fakulti awak?"

"waalaikummusalam InshaAllah boleh je. Tapi sebelum tu awak kena datang ambil borang penggunaan barangan makmal lah. Bolehla datang ke pejabat fakulti kami untuk isi borang tu."

"kalau awak ambilkan untuk saya boleh tak dan bagi pada Nazmi? saya kat luar ni.... ada emergency. Saya dah bagitahu kat Nazmi yang awak akan bagi kat dia"

*bersambung*

Asal Kau BahagiaWhere stories live. Discover now