Bab 27

31 0 0
                                    

Ya tidak salah lagi itulah lelaki yang di kenali nya sejak sekolah menengah dan buah hatinya iaitu Nazmi. Didalam hatinya agak sebak kerana dia terserempak dengannya di tempat yang sebegini rupa. Di dalam hatinya berbisik "Nazmi why are you being like this? Kenapa kat sini juga awak pergi?"

Kemudian dia cuba untuk mendekati Nazmi. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang agak tegap dan tinggi datang mendekati Alisa. Ketinggian nya dalam 180cm manakala Alisa hanyalah 155cm. Rupanya boleh tahan kacak tapi Alisa tidak mahu mengendahkan lelaki tersebut. Tapi lelaki itu masih cuba untuk mendekati dan mengekori Alisa.

" hi, are you new here? I never saw a girl like you before. You look so pretty. What's your name?"

Alisa masih tidak mengendahkan lelaki itu. Tiba-tiba lelaki itu memegang tangan Lisa.

"hey you why are you ignoring me? Just lets enjoy here tonight with me!"

"please let me go"

Orang sekeliling tidak boleh mendengar perbualan diantara lelaki tersebut dengan Alisa disebabkan oleh bunyi lagu yang dipasang terlalu kuat. Alisa mengharapkan benda yang baik akan berlaku pada dia. Tolonglah supaya dijauhkan perkara yang buruk.

Katakata penulis(iklan): gais sebenarnya kita sendiri yang cari maut. Kalau dah tahu tempat tu maksiat tempat yang tidak elok jangan sesekali memandai nak pergi. Kan dah mengundang bahaya. Lagi lagi perempuan.

*****************************************

"pergh bosan sia, hari hari jumpa orang yang sama je. Bosan. Takde kelainan sikit ke malam ni?" sambil berbisik pada dirinya Nazmi memandang sekeliling dari bar di tempat duduknya.

" eh, macam pelik je aku tengok gelagat pasangan tu? Ke bukan pasangan?"
Walaupun nazmi perangai macam dah pelik sikit tapi atleast dia masih ada perikemanusiaan. Dengan pantasnya, dia kearah Alisa dan lelaki tersebut.

"Pap! "

Bunyi tangan Nazmi memegang tangan lelaki tegap itu.

"she's my girl. Please don't touch her"

Cara macam macho kan? Itulah cara untuk memikat hati perempuan. Alisa apa lagi dahlah dia punya buah hati, kan? Mana tak terkejut dan terkesima.

"err, I'm sorry I thought she's alone."

Alisa diam tidak mengatakan apa apa. Sebab dia kenal Nazmi. Kalau orang lain mungkin akan lari dan mengatakan "i don't know him at all" dan dia merasakan dia dalam keadaan yang berbahaya jadi dia membiarkannya.

Dalam hati lelaki tersebut menyampah dan bengang. Ya, dia tahu yang Nazmi pun macam dia, iaitu memikat hati perempuan yang tidak dikenali untuk dijadikan peneman malam mereka.

Dalam hati Alisa cukup alhamdulillah Nazmi datang selamatkan Alisa.

"hi"

"hi"

"are u malay?"

"yes saya malay. Cakap bm je."

"emm kalau camtu baguslah. You sorang sorang je ke? By the way, tetiba pulak claim you my girl. I just wanna help you"

Alisa pun senyum tersipu malu

Author word:*dalam hati ku nak sepak je lisa ni hahaha*

"thank you. Sangat sangat sebab ni first time saya datang sini"

Author word:*ala tak pandai nya lah lisa ni. Kalau cakap first time lagi la senang kena pancing. Sorry saje je nak rant sini*

Agak agak apa yang bakal dirancang dan dilakukan oleh Nazmi bila dapat tahu perempuan ni datang kelab malam buat kali pertama?

******************************************

Bersambung.....

Asal Kau BahagiaWhere stories live. Discover now