"apa masalahnya Lisa ni.. Aku tak pahamlah. Apa kata aku whatsapp dia sekali lagi. Mungkin dia akan memberikan jawapan?"
"Assalammualaikum Lisa. Awak okay ke tak? Kenapa tak balas ws saya? Kalau awak dah tak suka saya bgtau jelah. Saya terima je."
Tak seen. Double Blacktick.
Lisa dah setting kan supaya tak bluetick even da seen. Lisa masih buntu nak balas dengan apa.
......................
Di fakulti engineering...
Telefon bimbit Nazmi berbunyi. Menandakan ws nya ada mesej..
Dengan hatinya yang berdebar debar. "eh Lisa balas mesej aku ke?"
Rupa rupanya.. Fatin ws Nazmi
"hai mi. Boleh tak nak jumpa mi jap lepas kelas? Ada hal penting saya nak bgtau"
Nazmi sebenarnya rasa tak suka tapi nampak macam urgent je so dia pun balas
"oh ok. Nak jumpa kat mana?"
"tempat biasa"
Dan petang tu pun diorang berjumpa.
"apa dia Fatin? Nape nak jumpa aku?"
Nazmi menggelarkan diri nya sebagai aku semenjak mereka clash.
"emm sebenarnya saya nak minta tolong sikit.."..
Tanpa mereka berdua sedari dari jauh Alisa ternampak Fatin dan Nazmi berduaan.
"eh tu bukan Fatin ke? Seingat aku Fatin tu kan ex Nazmi? Dorang dah get back ke?"
Kenapalah negative thinking betul lah karakter cerita ni. Aduh. 🙄 Aku sebagai author pun rasa annoying. HAHHAHAA.
"takkanlah kan. Selalunya orang dah clash susah nak getback" seloroh Lisa dalam hatinya.
Alisa pun berlalu pergi meninggalkan mereka berdua. Tidak sanggup melihat mereka berduaan. Cemburu itu mesti ada. Siapa tak cemburu, kan?
..........
" Mi, saya nak kita kembali macam dulu boleh tak? Saya rindu kat awak lagi. Saya sebenarnya tak sanggup nak lepaskan awak."
"eh kau dah gila ke? Bukan kau ke yang suruh aku tinggalkan kau? Kau yang nak tinggalkan aku kan?"
" Mi, tolonglah fahami perasaan saya mi. Saya sayangkan awak" sambil memegang tangan Nazmi.
" eh, apa ni? Jangan pegang lah."
" Tolong mi.. Tolonglah mi.." sambil menitiskan airmatanya.
" tolonglah Fatin. Lepaskan."
Dengan serta merta Nazmi meninggalkan Fatin bersendirian yang menangis teresak esak.
Dalam hatinya lagu lirik Luluh oleh Khai Bahar yang menjadi popular sementara sesuai dengan situasi Nazmi.
Sudah Puas aku menangis lagi
Kau Hadirkan mendung awan yang kelam
Namun Ku kan tetap bisa betahanSecebis Kasih yang telah kau beri
Kan Ku simpan dalam memori indah
Tapi Semuanya telah berakhirAku Tersungkur menunduk meraung
Dan Tiada siapa bisa merasakan
Oh Sakitnya hati iniJika Kau tak mampu memberiku senyum
Usah Kau hadirkan dengan kedukaan
Oh Biarlah hidupku dengan carakuNazmi menitiskan airmata mengenangkan ketika waktu sedih nya melepaskan Fatin. Tetapi itu dahulu. Dia dah move on. Tiada perasaan kasih dan sayang pada Fatin lagi. Hanya perasaan sedih yang masih terbuku di dalam hatinya.
Mengapa kau hadir hanya untuk menyakiti ku?
P/s: sekiranya ada adegan yang menyalahi dari segi agama minta maaf dan ini hanya rekaan semata mata. Yang baik ambillah dan yang buruk jauhilah. Moga Allah ampuni segala dosa kita.
YOU ARE READING
Asal Kau Bahagia
Roman d'amourMenceritakan kisah seorang gadis yang ingin membahagiakan semua orang yang dia sayangi. Cerita ini tiada kena-mengena dengan yang hidup ataupun yang mati.... jika ada yang sama mungkin hanyalah kebetulan. Inspired by lagu Asal Kau Bahagia by Armada