: 01 :

5.5K 352 12
                                    

"Kau berhentilah main game. Makan lah dulu," jerit Jisoo iaitu kakak kepada Jihyun.

"Unnie, sikit lagi ni" balas Jihyun. Jihyun sibuk main dengan PS4-nya itu.

"Dari pukul 10 tadi kot kau main. Sekarang ni dah pukul 6 petang. Berhentilah kejap," akhirnya joystick tu dirampas oleh kakaknya.

"Ah, unnie!" Jihyun menjeling kakaknya dengan tajam. Mana tak, hampir saja dia nak menang, joystick dirampas.

"Makan. Kalau kau sakit nanti kau ngadu yang aku tak bagi makan pulak," Jihyun terpaksa akur dengan kata2 kakaknya itu.

Dalam sibuk mereka dua makan..

"Exam bila?" soal kakaknya. Jihyun mengangkat kepalanya dan memandang kakaknya.

"Minggu depan," jawab Jihyun. Dia mengelak daripada buat eye contact dengan kakaknya.

"Yah! Tak belajar ke?" Jihyun terdiam.

"Mulai malam ni, jangan main video game sampai habis exam. Study!"

+ Jihyun +

No, aku tak dapat hidup tanpa video game. Kejamnya dikau, Na Ji Soo.

Selepas makan, aku pun pergi basuh pinggan dan masuk ke dalam bilik aku. Aku taknak dengar kakak aku membebel lagi. Lebih baik aku masuk bilik.

"Oppa, unnie jahat. Tak bagi Hyun main game" aku merenung frame gambar yang berada di meja sisi katilku.

"Mana dia sekarang ni?"

"NA JI HYUN! TURUN SEKARANG!" mampus. Cepat2 aku keluar dari bilik dan turun.

"Nae unnie?" kataku tercungap2.

"Kemaslah PS4 kau tu. Takkan lepas main tak pandai nak kemas" katanya dalam nada annoying. Sis, aku bukan kuli kau. Aku adik kau. Tapi salah aku jugak.

"Kalau oppa masih tinggal dengan kita" kataku dalam nada yang cukup perlahan untuk tak didengari oleh Jisoo.

"Buatlah cepat sikit. Halang aku tengok TV" meh aku lepaskan.

"Sis, aku ni adik kau bukan kuli kau. Kau nak arah aku itu ini. At least bagilah aku gaji" kataku lalu masuk ke dalam bilik.

"Asal perangai Jisoo hanat sangat ey?" aku baring diatas katil aku.

"rindu oppa"

#tbc

song : spring day by BTS

TRAPPED.Where stories live. Discover now