: 49 :

1.1K 138 6
                                    

+ Kuanlin +

"Eh, tak balik lagi ke Kuan? Dah pukul 10 malam ni Kuan" kata Jisoo. Tak sangka Jihyun main game lama macam tu sampai pukul 10. Dari pukul 7/8 macam tu.

"Yelah. Nampak dia tak berhenti main game. Kalau macam tu Kuanlin balik dulu noona" kataku. Aku pun keluar dari rumah tanpa disedari oleh Jihyun. Kejam budak tu.

Nampaknya aku tak dapat nak bagitahu apa aku nak bagitahu Jihyun.

+ Jisung +

"Jihyun!" siapa sangka aku temu Jihyun time aku jalan sorang2. Adakah ini jodoh?

"Oh Jisung! Hi" uwu. Dia uwu sangat. Why?

"Sorang ke?" soalku. Dia angguk.

"jalan sama nak?"

"Sukahati kau" aku pun senyum. Sekarang kami dekat Festival Daegu. Cuti kan, apa salahnya aku melancong ke Daegu.

"Apa kau buat sini sorang?" soalku. Yela, budak 15 jalan2 dekat Daegu. Siapa tak hairan. Aku takpelah, ada tadi dengan Hyung. Tapi diorang tinggalkan aku sorang dekat kedai cotton candy sampailah aku jumpa Jihyun uwu.

"Takde, saja pergi sini. Lagipun aku tahu Jaemin ada dekat sini. Apa salahnya kan?" balasnya. Oh ya. Jisung, takleh jadi lebih bodoh ke?

"Oh, ye tak ye jugak"

"Jisung" aku menoleh dan memandangnya. Uwu muka dia innocent sia.

"Ye?"

"Teman aku naik viking" katanya.

"Teman aku naik viking"

"Teman aku naik viking"

Jap serius ke benda tu yang dengar tadi. Aku tak rasa la. Apa ni? Viking? Aku tak suka naik viking. Apa ni Jihyun? Apa ni?

"A-apa tadi?" soalku.

"Teman aku naik viking..."

"O-oh-"

"Thanks Jisung" dia terus tarik tangan aku. OmG aku belum beri jawapan sama ada aku nak ke taknak. Lepak mama- k stop.

Akhirnya aku berdepan dengan benda yang dipanggil viking. Aku pandang Jihyun. Dia just bagi senyuman innocent dia dekat aku. Memang takleh ar nak lawan kecumilan dia.

"Ji-jihyun-"

"Next" penjaga viking tu menolak diri aku. Aku terpaksa duduk jugak dekat Viking. Wew ni aku tak suka.

"Kenapa kau nampak pucat?" aku hanya senyum dekat Jihyun. Dia memegang kedua2 pipi aku.

"Dan pipi kau-"

"pegang tu. Nanti kau takut" nice Jisung, kau dapat tukar topik. Dia pun mengalih tangannya dari pipi aku.

How untuk tak pandang Jihyun? How untuk tak fall in love dengan Jihyun?

#tbc

song : One More Time by Super Junior

uwu

TRAPPED.Where stories live. Discover now