: 07 :

1.8K 228 4
                                    

Melysa : Hyun, aku dah jumpa maklumat tentang 6 orang putera tu dan nama2 dunia yang mereka diami
skip

Melysa : Prince Mark dari Dunia Xyla (Shi-la). Prince Renjun dari Dunia Yez. Prince Jeno dari Dunia Hyse (His). Prince Haechan dari Dunia Aeyou (Ae-U). Prince Chenle dari Dunia Lele dan Prince Jisung dari Dunia Qie (Ki). Tapi aku tak dapat jumpa maklumat seorang lagi putera.
skip

+ Jihyun +

"Ceh, prince sorang tu pandai sembunyi maklumat pulak" kataku. Sekarang aku dah sampai level 10. Yeah! Akhirnya aku dapat maklumat diorang. Baru maklumat okay, prince nya belum.

"Argh!" Tiba2 sekeliling aku jadi hitam. Makin lama warna hitam berkelip2 bagaikan aku dekat angkasa sekarang.

"Arghhh!" then aku macam dicampak ke sebuah tempat. Aku membuka mata aku lalu memandang sekeliling. Unfamiliar bagi aku.

Tempat tu hutan. Cuaca tak cerah sangat. Sedikit mendung. Mata aku bergerak dengan pantas.

'aku dekat mana sekarang?' itu soalan yang asyik muncul diminda aku.

"Weyh aku nak sambung main level 10 tu. Bawa la aku balik" jeritku. Tapi hutan tu sunyi sangat. Aku diculik ke? Oh shet.

"Unnie? Mana Unnie? UNNIE JIHYUN MINTAK MAAF SEBAB TAK DENGAR CAKAP UNNIE BEFORE NI. JIHYUN PERLUKAN UNNIE SEKARANG" jeritku. Macam orang gila aku dibuat. Eish, sekarang aku perlu cari cara untuk keluar dari hutan tu.

Tiba2 ada seseorang muncul secara tiba2. Nasib ada orang datang tolong. Yeah i lep u.

"Na Ji Hyun, mission kau start sekarang" orang tu tadi terus lesap. Can I swear? Jilake punya manusia. At least tolonglah, bodo.

"eh jap mission?"

"Na Ji Hyun,mission kau start sekarang" takkanlah.

+ Jisung +

"Hyung, nampaknya pemain tu dah masuk game" kataku. Mereka semua pun berkumpul untuk melihat bersama2.

"Nice. Apa jadi kalau pemain masuk tanpa senjata?" soal Haechan tiba2. Kami semua memandang satu sama lain.

"Dia takde senjata ke?" soal Jeno. Aku menggeleng kepala aku. Kami semua mengeluh. Sebab kami tahu apa akan datang lepas ni kalau pemain tu jalan ke depan sikit.

musuh.

"Kita tak boleh ubah lagi. Semuanya Jaemin tetapkan. 'Pemain akan berlawan dengan apa yang berada di tangannya walaupun tangannya kosong' . Pemain perlu lawan..dengan tangan je" jawab Mark.

"Aku rasa kita dapat ubah. Meh tolong aku" kataku dengan sebuah senyuman. Aku tak berapa yakin dengan apa yang aku nak buat. Tapi aku nak tolong pemain tu. Sebab dia perempuan.

#tbc

song : bingle bangle by AOA

TRAPPED.Where stories live. Discover now