+ Jaemin +
"Asal tak dapat ey?" soalku. Diorang semua buat2 tak dengar. Ish,tak boleh guna langsung. Aku mengambil phone aku dan dail nombor Yuta. Ma brotha! kkjoke.
"Hyung!"
"Apa? Nak minta tolong lagi?"
"Wow cam mana hyung tahu, okok masalahnya sekarang. Mode pintu keluar masuk tu takdapat on. Data dalam computer Chenle hilang masa computer dia padam hari tu. Boleh tak tolong kenalpasti apa masalah dia sekarang? Sebab aku dah try buat sekali lagi tak dapat"
Aku menunggu respon daripadanya.
"Tak dapat. Pintu tu hanya dapat buat sekali dalam satu game. Asal? Pemain terperangkap?"
"Ha'ah, budak yang hilang tu"
Bodonya kau Jaemin. Kau bagitahu asal? Nanti tercemar nama kau.
"Sorry, kau terpaksa tunggu pemain tu habiskan game"
Call terus diend. Aku buntu. Asal ni?
"Weyh aku nak tengok pemain tu" aku bangun lalu pergi ke meja Mark. Tak lain dan tak bukan, Na Jihyun.
Bukan ke dia sepatutnya belajar? Sebab sekali kau tinggal dengan Jisoo noona, kau takleh main game sangat. Kau perlu jadi nerd. Belajar 24 jam. Kau sanggup? I tak sanggup.
"Weyh aku kenal pemain ni" kataku. Mereka semua memandang aku.
"Semua orang kau kenal. Lagi professor yang baru pindah 3 bulan yang lepas kau kata kau kenal dia. Sedangkan dia datang dari China" aku hanya diam. Tapi diorang tak percaya aku. Aku kenal pemain ni.
"Adik aku" kataku. Dan diorang Shook kuasa 6.
"Serius la? Weyh hyung maafkan aku sebab bagi adik kau terperangkap dalam game tu. Maafkan aku" Aku mengabaikan Chenle.
"Takpe dia tak penting" balasku lagi. Kejam kan? Baguslah. Dialah punca kenangan pahit aku.
+ Kuanlin +
"Jihyun masih belum jumpa ke, Kuanlin?" soal cikgu english diorang. Aku mengangguk.
"Mana dia pergi. Risaunya hati" dia berlalu pergi. Weyh Jihyun! Asal hilang! Tahun ni tahun last aku, jangan pergi dulu. Tak sempat aku confess nanti.
"Kuan, jum la balik kelas. Dari tadi berdiri depan kelas Jihyun. Aku tahu kau suka dia, then kau merana dia hilang ntah kemana. Nanti kawan kau tolong. Jangan risau" kata Daehwi. Aku mengangguk kepala aku dan balik ke kelas sendiri.
Na Jihyun, kau masih hidup ke tak? Tu persoalannya.
#tbc
song : Shoot Me by Day6
YOU ARE READING
TRAPPED.
Fantasy"Benci aku. Suka Jaemin" "So,ni hal keluarga. Asal kami sini jugak?" nctdreamfanfic • thank you sebab sudi membaca p.s: the 14-15 y/o me wrote this.