: 47 :

1K 141 10
                                    

+ Jihyun +

Aku baru perasan bila Jisoo cakap yang disebabkan Hyeyeon benci aku, mama dan papa pun benci aku. Aku perasan satu benda.

"Mama dan papa tak suka anak sendiri. Aku perasan benda ni. Kalau aku bagi bukti, baru kau nak percaya?" kataku sambil menjeling Jaemin. Aku tak tahu asal Jaemin tiba2 tengking aku. Apa salah aku? Aku cakap yang mama dan papa tak suka anak sendiri je.

"So, apa bukti dia?"

Diorang semua pandang aku. Walaupun aku nampak bodoh dalam game tu. Aku boleh fikir dengan mendalam ok..

"perasan tak, diorang benci apa yang Hyeyeon benci. Suka apa yang Hyeyeon suka"

"Maksud kau?" Aku memandang Jisoo.

"Benci aku. Suka Jaemin" Aku mengalih pandangan aku dan memandang Jaemin balik.

"Walaupun masa tu aku umur dalam lingkungan 3 tahun. Aku ingat sikit apa yang jadi" aku mengeluh. Aku ingat sikit apa jadi.

"When kita tiga main dekat ruang tamu. Jisoo pecahkan pasu mama yang mama beli dari luar negara. Jaemin koyakkan coat berjenama papa yang papa beli dekat Italy. Aku...aku cederakan korang berdua dengan serpihan pasu.."

"Masa tu, mama dan papa start benci kita. Sebab kita nakal. Lagi2 aku. Hampir saja bunuh unnie dan oppa aku" aku tersengih.

"Dan disebabkan tu, kita tiga hampir dihantar ke rumah anak yatim" Walaupun author tak pernah mention pasal ni before ni. Tapi aku nak clearkan semua benda ni.

"Kau..Na Jaemin, masih berpihak kepada mama dan papa?" soalku.

"Sekarang aku ingat" kata Jisoo. Tak masuk akal yang aku ingat benda tu. tapi aku ingat sebab Jisoo pernah cerita. hahahaha korang ingat aku ingatkan semua tu sendiri? Taklah.

+ Jaemin +

Jadi selama ni, mama dan papa tipu aku? What?! Cerita yang Jihyun bagitahu bolehlah logik dia. Aku tak dapat nak percaya, tapi Jihyun ni jarang menipu. Dan tu buat aku rasa dia cakap benar.

"Erm kami semua pergi dulu la ok?" kata Renjun lalu mereka semua bangun dan keluar dari rumah kami bersama Hyeyeon.

"Aku minta maaf. Aku tak tahu semua ni berlaku. Aku tak ingat. Aku kena tipu" kataku. Aku tak tahu nak buat apa. Aku tak sangka kami tiga dibenci parents sendiri. Sedih kan?

Lebih sedih dari kisah cinta korang. Kena reject crush HAHAHAHAH. Kejam bhai aku.

"Aku buat tu sebab aku nak satukan korang berdua. Adik beradik mana boleh bergaduh. Jihyun rindu sangat dekat Jaemin. Tapi Jaemin tak suka dengan Jihyun. Sebab tu aku buat semua ni" kata Jisoo. Now aku faham asal reaksi Jihyun dalam game bila dia bertemu dengan watak aku tu.

+ Jisoo +

Jadi sekarang semua clear. Takde salah faham lagi. Uwu. Baksuuuuu uwu

#tbc

song : Beautiful Time by NCT Dream

TRAPPED.Where stories live. Discover now