: 15 :

1.4K 190 18
                                    

+ Kuanlin +

Dah masuk hari ketiga, Jihyun tak datang. Tanpa sebab. Dengan ini aku pergi ke rumahnya.

"Kuanlin!" oh my! aku menoleh. Jisoo. Dia berjalan kearah aku. Tangannya memegang bahuku.

"JIHYUN MANA?!" soalnya. Aku shook. Kenapa dia tanya aku?

"Bukan ke Jihyun tinggal dengan noona? Aku ingat nak pergi rumah sebab Jihyun 3 hari dah tak datang" kataku. Perlahan2 tangannya melepaskan bahu aku. Nasib tak kotor.

"Tapi, dia takde" Aku shook kuasa dua. Serius la?

"Eh, betul ke?" soalku. Jisoo mengangguk. Mana pulak budak tu pergi? Siapa yang culik dia? Tak sempat aku nak confess- jokejoke. Siapa suka budak tu?

Kau. Lai Kuan Lin, kau yang suka dia.

"Dah report polis tak?" soalku lagi. Dia mengangguk. So, budak 15 tahun yang hilang dekat berita semalam, Jihyun?

Why my junior? Why?

+ Jaemin +

"Mama bila nak balik Korea?" soalku. Dia memandang Papa.

"Kenapa Nana nak balik Korea cepat sangat?" Aku memandang kearah lain.

"Takde apa2" Aku bangun lalu keluar dari bilik parents aku. Aku nak balik sebab, aku takde kawan kat sini.

"Apa kata pergi swimming pool lagi. Mana lah tahu jumpa Lucas dan Jungwoo lagi" kataku sendiri. Aku pun guna lif pergi ke tingkat swimming pool.

"Takde. Diorang takde. Maybe dah balik" aku pun balik ke lif dan pergi ke tingkat bilik aku dan masuk bilik aku.

"Apa khabar diorang dengan game dekat sana?" soalku sendiri. Aku memang suka cakap seorang diri. Jeno takde sini. Meh berhuhu.

Aku ambil phone aku dan scroll dekat twitter. Macam2 berita keluar. And yang paling banyak adalah ;

'Remaja berumur 15 tahun hilang secara misteri'

c'mon la. Dia dah 15 tahun takkan terpedaya dengan penculik? Dah cukup matang kot. Tanpa membuang masa aku membuka article tersebut.

'Rabu 18 July 2018, Seoul, South Korea : Seorang remaja berumur 15 tahun hilang ketika bermain permainan video dirumahnya. Kakaknya, Na Jisoo berkata bahwa kali terakhir dia melihat adiknya diruang tamu.
       Kakaknya juga berkata yang tidak ada bukti dia melarikan diri ataupun diculik. "PS4 dan phonenya dekat rumah. Baju2 nya semua tak bergerak. Tak pernah dia pergi kemana2 tanpa bawa barang dia. Terutama phone dia' - Na Jisoo

Im shook. Na Jisoo? Weyh, Jaemin banyak lagi orang nama Na Jisoo. Tak semestinya dia. Macam Kim Minseok dan Kim Minseok. Banyak orang sama nama ni.

Aku scroll lagi kebawah. Gambar Jisoo dan Jihyun. Wait takkan Jihyun hilang? Bro, tf?

'..ketika bermain permainan video dirumahnya'

Takkanlah budak tu yang beli game aku? Kalau betul tu game aku, aku yang kena salah. Oh my! Macam mana ni? Asal dia tak keluar dari game? Takkan pintu masuk dan keluar dia tak berfungsi. aaaah apa diorang buat kat sana??

#tbc

song : Naekkeoya by Produce 48

TRAPPED.Where stories live. Discover now